ارتباطات
گفتمان ‏های دین رسانه‏ ای‌شدة زنانه در اینستاگرام فارسی

زهرا اردکانی فرد؛ محمد جواد غلامرضا کاشی

دوره 14، شماره 3 ، مهر 1401، ، صفحه 397-418

https://doi.org/10.22059/jwica.2022.337952.1752

چکیده
  شبکه ‏های اجتماعی امکانی برای ظهور و شنیده‌شدن صداهایی است که پیش از این امکانی برای پدیدار‌شدن نداشتند. در این مقاله، نشان داده‏ایم که یکی از فرصت ‏های پدید‌آمده توسط شبکه‏ های اجتماعی، ظهور دین زنانه است. زنان پیش از این کمتر امکان صحبت‌کردن از دین‌ـ در مقام وعظ، نصیحت، تبیین و تفسیر‌ـ را داشتند، اما از طریق این شبکه توانسته ...  بیشتر

زنان تأثیرگذار اینستاگرامی؛ زنانگی بازنمایی‌شده در صفحات زنان اینفلوئنسر ایرانی

زهرا اردکانی فرد؛ سید نورالدین رضوی زاده

دوره 13، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 65-90

https://doi.org/10.22059/jwica.2021.321321.1565

چکیده
  اینفلوئنسرها از طریق پست‌های خود در شبکه‏های اجتماعی رهبران افکار آنلاینی هستند که بر رفتار و روند تصمیم‏گیری توده‏ها تأثیر می‏گذارند. در حال حاضر، بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را زنان تشکیل می‏دهند. تصویری که آن‌ها از زندگی‏شان به‌عنوان زن ارائه می‏کنند تصویری تأثیرگذار دربارة زن‌بودگی و زنانگی است. این تحقیق ...  بیشتر