%0 Journal Article %T بررسی مقایسه ای هوش معنوی دانش آموزان دورة متوسطه بر اساس جنسیت و پایة تحصیلی %J زن در فرهنگ و هنر %I مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران %Z 2538-3108 %A حمیدی, فریده %A صداقت, حسین %D 2012 %\ 11/21/2012 %V 4 %N 4 %P 75-88 %! بررسی مقایسه ای هوش معنوی دانش آموزان دورة متوسطه بر اساس جنسیت و پایة تحصیلی %K پایة تحصیلی %K جنسیت %K دانش‌آموزان دورة متوسطه %K هوش معنوی. %R 10.22059/jwica.2012.29140 %X هدف این تحقیق بررسی مقایسه‌ای هوش معنوی دانش‌آموزان دورة متوسطة شهر کرمان به تفکیک جنسیت و پایة تحصیلی بوده است. بدین منظور 537 دانش‌آموز دورة متوسطه از شهر کرمان (299 پسر و 238 دختر) به شیوة تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند تا به پرسشنامة هوش معنوی 24 سؤالی SISRI (کینگ، 2008) که دارای چهار خرده مقیاس تفکر انتقادی وجودی (CET)، تولید معنای شخصی (PMP)، آگاهی متعالی (ماورایی) (TA) و توسعة حالت هوشیاری CSE)) بود، پاسخ دهند. اعتبار و پایایی پرسشنامه به روش تنصیف و آلفای کرانباخ به ترتیب 79/0 و 87/0 به‌دست آمد. نتایج با توجه به مقادیر به‌دست آمده از آزمون t نشان داد که هوش معنوی دانش‌آموزان دورة متوسطة شرکت کننده در آزمون به تفکیک جنسیت، تفاوت معنی‌داری ندارد (05/0 p?). همچنین تفاوت میانگین‌ها در پایه‌های مختلف تحصیلی نیز علیرغم رشد صعودی نمرات در پایه‌های بالاتر تحصیلی، معنادار نبود %U https://jwica.ut.ac.ir/article_29140_75e249e308bc87d8b708a0fa7b4dd6e4.pdf