[1] احمدی، ناصر (1388). تورک بایاتیلاری، تهران: تکدرخت، ص 479.
[2] اشراقی، محمد (1388). آذربایجان آغیز ادبیاتی، تبریز: نویسنده، ص 78.
[3] اشرفزاده، رضا (1385). «ترنج: میوهای از جنس میوههای بهشتی»، فصلنامۀ ادبیات فارسی (دانشگاه آزاد مشهد)، 13، ص 31.
[4] افروغ، محمد (1389). نماد و نشانهشناسی در فرش ایران، تهران: جمال هنر، ص 123-127.
[5] ایزدی جیران، اصغر (1390). «مقولههای حسی سهگانه بهمثابۀ ابزارهای تحلیلی انسانشناسی زیباییشناسی: کارتپستالهای تاریخی اسکویی»، نشست تخصصی نمایشگاه زندگی روزمره به روایت کارتپستالهای تاریخی، تهران: موزۀ عکسخانۀ شهر، 31 اردیبهشت.
[6] بهرنگی، صمد (1346). «عاشیق شعری»، مجلۀ خورشید، ش33؛ تجدید انتشار در کوراوغلو و کچل حمزه (1387). ویراستار اکرمالسادات میرمرتضوی، مشهد: مهرصفا، ص 11.
[7] پدرام، محمدحسن (1389). آذربایجان شیفاهی خالق ادبیاتیندان، تبریز: اختر، ص 73.
[8] پرهام، سیروس (1378). «جلوههای اساطیری و نمادهای نخستین در قالی ایران»، نشر دانش، 16 (1)، ص 44.
[9] دربندی، جواد (1389). «بایاتیلاریمیزدا یئر- یورد آدلاری»، بایرام، ش29، ص 3.
[10] روشن، ح (1358). ادبیات شفاهی مردم آذربایجان، تهران: دنیا، ص 69.
[11] فرزانه، محمدعلی (1358). آذربایجان شفاهی خلق ادبیاتیندان بایاتیلار، تهران: فرزانه، ص 126.
[12] میرزایی، کریم (1388). «کتیبۀ قالیها بهمثابۀ یک متن»، گلجام، 13: 123-140.
[13] نبیاف، آزاد مولود اوغلو (1384) چهارشنبهسوری در آذربایجان، ترجمۀ یونس وحدتی هلان و مینا جعفرپور عصر، تبریز: اختر، ص 24.
[14] یساولی، جواد (1375). مقدمهای بر شناخت قالی ایران، تهران: فرهنگسرا، ص 92.
]15[ Abbaslı, İsrafil (2005) Koroğlu, Bakı: Lider, p 57.
]16[ Bourdieu, Pierre (1996) The Rules of Art: Genesis and Structure of the Literary Field, translated by Susan Emanuel, California: Stanford University Press, pp 321-313.
]17[ Coote, Jeremy & Anthony Shelton (1992) Anthropology, Art and Aesthetics, Oxford: Oxford University Press, pp 10.
]18[ Coote, Jeremy (1989) “The Anthropology of Aesthetics and the Dangers of “Maquetcentricism””, in Journal of the Anthropological Study of Oxford, 20 (3): pp 229-43.
]19[ Coote, Jeremy (1992) “Marvels of Everyday Vision: The Anthropology of Aesthetic and Cattle-keeping Nilotes”, in Anthropology, Art, and Aesthetics, edited by J. Coote & A. Shelton, Oxford: Clarendon Press, pp 245, 246, 247.
]20[ Dissanayake, Ellen (1995) Homo Aestheticus: Where Art Comes From and Why, Washington: University of Washington Press, p xii.
]21[ Firth, Raymond (1971) “The Social Framework of Primitive Art”, in Elements of Social Organization, London: Tavistock, p 71.
]22[ Forge, Anthony (1970) “Learning to See in New Guinea”, in Socialization: The Approaches from Social Anthropology, edited by A. Mayer, London: Tavistock, pp 269-291.
]23[ Geertz, Clifford (1976) “Art as a Cultural System”, in Modern Language Notes, 91 (6), pp 1473.
]24[ Gombrich, Ernest (1977) Art and Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation, London: Phaidon, pp 275.
]26[ Leach, E. R (1973) “Levels of Communication and Problems of Taboo in the Appreciation of Primitive Art”, in Primitive Art and Society, edited by A. Forge, London: Oxford University Press, pp: 221-234, pp 223.
]27[ Leach, Edmond R (1967) “Aesthetics”, in The Institutions of Primitive Society, edited by E. E. Evans-Pritchard, Oxford: Basil Blackwell, pp 25-38.
]28[ Maquet, Jacques (1979) Introduction to Aesthetic Anthropology (2nd edn.) [Other Realities 1], Malibu: Undena Publications.
]29[ Maquet, Jacques (1986) The Aesthetic Experience: An Anthropologist Looks at the Visual Arts, New Haven: Yale University Press.
]30[ Mauss, Marcel (1967) Manuel d’Ethnograohie, Paris: Payot.
]31[ Mauss, Marcel (1967) The Gift: Forms and Functions of Exchange in Archaic Societies, trans by Ian Cunnison, London: Cohen & West Ltd, pp 1, 76.
]32[ Morphy, Howard (1989) “From Dull to Brilliant: The Aesthetics of Spiritual Power among the Yolngu”, Man, Vol. 24, No. 1, pp 21-40.
]33[ Morphy, Howard (1992) “Aesthetics in a Cross-Cultural Perspective: Some Reflections on Native American Basketry”, Journal of the Anthropological Society of Oxford, 23 (1), pp 10.
]34[ Morphy, Howard (1994) “The Anthropology of Art”, In Companion Encyclopedia of Anthropology, edited by Tim Ingold, London & New York: Routledge, pp 672.
]35[ Morphy, Howard (1996) “1993 Debate: Aesthetics is a Cross-Cultural Category, presentation for the motion (1)”, in Key Debates in Anthropology, edited by Tim Ingold, London: Routledge, pp 206-209.
]36[ Munn, Nancy. D (1986) The Fame of Gawa, London: Cambridge University Press.
]37[ Shelton, Anthony (1992) “Predicates of Aesthetic Judgment: Ontology and Value in Huichol Material Representation”, in Anthropology, Art, and Aesthetics, edited by J. Coote & A. Shelton, pp. 209-244. Oxford: Clarendon Press.
]38[ Stoller, Paul & Olkes, Cheryl (1986) “Bad Sauce, Good Ethnography”, Cultural Anthropology, 1 (3): pp 336-352.