[1] آزاد ارمکی، تقی؛ غفاری، غلامرضا (1383). جامعهشناسی نسلی در ایران، تهران: پژوهشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
[2] ابروین، رابرت (1373). راهنمای نظریه و نقادی فیلم، ترجمة فؤاد نجفزاده، تهران: انتشارات بنیاد سینمایی فارابی.
[3] استریناتی، دومینک (1384). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمة ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
[4] استم، رابرت (1383). مقدمهای بر نظریۀ فیلم، ترجمۀ گروه مترجمان، به کوشش احسان نوروزی، تهران: سورۀ مهر.
[5] استوری، جان (1386). مطالعات فرهنگی دربارة فرهنگ عامه، ترجمة حسین پاینده، تهران: آگه.
[6] اسون، پل لوران (1386). واژگان فروید، ترجمۀ کرامت موللی، تهران: نی.
[7] اینگلهارت، رونالد (1373). تحول فرهنگی در جوامع پیشرفته، ترجمۀ مریم وتر، تهران: کویر.
[8] بالس، کریستوفر (1380). «ذهنیت نسلی»، ترجمۀ حسین پاینده، فصلنامۀ ارغنون، ش19.
[9] تیلر، لیزا (1391). از فمنیسم روانکاوانه تا فمنیسم عامهپسند، درهالووز، جوان و یانکوویچ، مارک (ویراستارن)نظریة فیلم عامهپسند، ترجمة پرویز اجلالی. تهران: ثالث.
[10] سفیری، خدیجه (1387). روش تحقیق کیفی، تهران: پویش.
[11] فیلیپس، ویلیام اچ (1388). پیشدرآمدی بر فیلم، ترجمۀ فتاح محمدی، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
[12] لیتوسلیتی، لیا (1392). کاربرد گروههای کانونی در پژوهش، ترجمة عادل ابراهیمی لویه و فریبا حقیقی ایرانی، تهران: علم.
[13] مالوی، لورا (1382). «لذت بصری و سینمای روایی»، ترجمۀ فتاح محمدی، ارغنون، ش23.
[14] نیومن، ویلیام لاورنس (1389). شیوههای پژوهش: رویکردهای کیفی و کمّی (ج اول)، ترجمۀ حسن داناییفرد و سید حسین کاظمی، تهران: مهربان نشر.
[15] وایت، پاتریشیا (1388). فمنیسم و فیلم، در هیل، جان و گیبسن، پاملا چرچ (ویراست) رویکردهای انتقادی در مطالعات فیلم، تهران: سورۀ مهر.
[16] ویلیس، اندی (1391). مطالعات فرهنگی و فیلم عامهپسند، درهالووز، جوان و یانکوویچ، مارک (ویراستارن) نظریة فیلم عامهپسند، ترجمة پرویز اجلالی. تهران: ثالث
[17] هیوارد، سوزان (1388). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، ترجمۀ فتاح محمدی، زنجان: هزارۀ سوم.
[18] یوسفی، نریمان (1383). شکاف بین نسلها بررسی تجربی و نظری، تهران: پژوهشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
[19] Cannon, Sh & Boswell, C (2007)Introduction to Nursing Research, Incorporating Evidence-Based Practice, Boston: Jones and Bartlett.
[20] Cohen, S. Z., Gans, B. M.(1978). The Other Generation Gap: The Middle-Aged and their Aging Parents. Chicago: Follett.
[21] De lauretis, T.(1984). Alice Doesn’t : Feminism, Semiotics, Cinema. Bloomington. Indiana University Press.
[22] Doan, M.A. (1987). the Desire to Desire: the woman’s Film of the 1940’s. Bloomington. Indiana University Press.
[23] Doan, M.A. (1991). ‘Film and the Masquerade: Theorizing the Femal Spactator’ in Femme Fatales: Feminism, Film Theory, Psychoanalys, New York: Routledge.
[24] Du Gay,P., Hall,S., Janes,L., Mackay, H. & Negus,K. (1997). Doing Cultural Studies: the Story of the Sony Walkman. London: Sage Pub.
[25] Fabe , M. (2004). Closley Watched Films: an Introduction to the Art of Narrative Film Technique. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press
[26] Franzblau ,N.(1971).The Middle Generation .Holt, Rinehart Winston.
[27] Gibson, William and Brown, Andrew (2009) Working with Qualitative Data, Sage Publications.
[28] Hall, J., & Neitz, M. J., & Battani, M. (2003). Sociology on Culture. London: Routledge.
[29] Hollinger, K.(2012). Feminist Film Studies. London: Routledge.
[30] Johnston, K. (1973) ‘Women’s Cinema as Counter-Cinema’, in E. Ann Kaplan (ed.) Feminism and Film, Oxford: Oxford University Press.
[31] Jones, L .Y.(1980) Great Expectations: American and the Baby Boom Generation. NY: Coward, Mc Cann & Geoghegan.
[32] Kitzinger, Jenny(1994)” the Methodology of Focus Groups: the Importance of Interaction Between Research Participants”, Sociology of Health and Illness, Vol.16,No.1,pp: pp 103-121.
[33] Kuhn, A. (1999). Women’s Genres: Meloderama, Soap Opera and Theory. In Thomham, S.(Ed). Feminist Film Theory. Edinburg University Press.
[34] Kuhn, A.(1994). Women's Pictures: Feminism and Cinema, New York:Verso.
[35] Puchta, Claudia & Potter, Jonathan (2004) Focus Group Practice, London:Sage.
[36] Rocchio, V.F. (2000). Reel Racism: Confronting Hollywood’s Construction of Afro- American Culture, Boulder, CO: Westview Press.
[37] Rubin,H.J (1995). Qualitative Interviewing: the Art of Hearing Data. Thousand Oaks, CA: Sage.
[38] Smith, J. (1992). “Interpretive inquiry: A practical and moral activity”, Theory Into Practice, 31(2), pp 100–106.