[1] اباذری، یوسف؛ چاوشیان، حسن (1381). «از طبقه تا سبک زندگی رویکردهای نوین در تحلیل جامعهشناسی هویت اجتماعی»، نامۀ علوم اجتماعی، س5، ش20، ص3ـ27.
[2] ازدست، نادر (1388). «سبک زندگی و مصرف موسیقی، فیلم و کتاب؛ مطالعة جوانان شهر مهاباد»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه، دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
[3] ایراندوست، فهیم (1390). «سنخشناسی سبکهای زندگی: مطالعۀ موردی: شهر مهاباد»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد جامعهشناسی، دانشگاه کردستان.
[4] آزاد ارمکی، تقی؛ شالچی، وحید (1384). «دو جهان ایرانی؛ مسجد و کافیشاپ»، فصلنامۀ مطالعات فرهنگیوارتباطات، ش4، پاییز و زمستان، ص163ـ184.
[5] برگر، پیتر؛ برگر، برجیت؛ کلنر، هانسفر (1387) «ذهن بیخانمان: نوسازی و آگاهی»؛ ترجمۀ محمد ساوجی، تهران: نی، چ2.
[6] بودریار، ژان (1390). جامعۀ مصرفی، اسطورهها، و ساختارها، ترجمۀ پیروز ایزدی، تهران: ثالث.
[7] بوردیو، پییر (1393). تمایز: نقد اجتماعی و قضاوتهای ذوقی، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: ثالث.
[8] حمیدی، نفیسه؛ فرجی، مهدی (1387). «سبک زندگی و پوشش زنان در تهران»، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، س1 ، ش 1، بهار.
[9] رضویزاده، سید نورالدین (1386). «نگرش روستاییان به زندگی شهری و روستایی»، نشریۀ روستا و توسعه، ش3، ص59ـ86.
[10] رفعتجاه، مریم (1383). «زنان و بازتعریف هویت اجتماعی»، مجلۀ جامعهشناسی ایران، دورۀ 5، ش2.
[11] سروش، مریم؛ حسینی، مریم (1392). «جهانیشدن، هویت مستقل از خانواده و سبک زندگی زنان شهری»، فصلنامۀ زن و جامعه، س4، ش 1، بهار.
[12] شفیعی، سمیه (1386). «مطالعات جنسیت و اوقات فراغت: به سوی تبیین سبک زندگی»، مجموعه مقالات مطالعات راهبردی سبک زندگی، پژوهشکدۀ تحقیقات استراتژیک، ص131ـ175.
[13] فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی، صبح صادق.
[14] فی، برایان (1383). نظریة اجتماعی و عمل سیاسی، ترجمۀ محمد زارع، تهران: مؤسسه ایران.
[15] ـــــــــ (1384). پارادایمشناسی علوم انسانی، ترجمۀ علی پایا، تهران: نی.
[16] قادری، امید (1390). «بازسازی معنایی پیامدهای فرهنگی تجارت مرزی»، پایاننامة کارشناسی ارشد جامعهشناسی، گروه جامعهشناسی، دانشگاه کردستان.
[17] گیدنز، آنتونی (1378). تجدد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمۀ ناصر موفقیان، تهران: نی.
[18] گیبینز، جان آر. بوریمر، ب. (۱۳۸۱).سیاست پستمدرنیته، ترجمۀ منصور انصاری، تهران: گام نو.
[19] محمدپور، احمد (1389) روش در روش: ساخت معرفت در علوم انسانی، تهران: جامعهشناسان.
[20] مهدوی کنی، محمدسعید (1386). «مفهوم سبک زندگی و گسترۀ آن در علوم اجتماعی»، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، ش 1.
[21] وبلن، تورشتاین (1383). «نظریة اقتصادی لباس بانوان»، ترجمۀ محمدرضا طاهری، دوماهنامۀ سورۀ اندیشه، ش۱۳، ص52ـ56.
[22] هال، استوارت (1383).«هویتهای قدیم و جدید: قومیتهای قدیم و جدید»، ترجمۀ شهریار وقفیپور، فصلنامۀ ارغنون، ش24، تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
[23] Blaxter, M. (2004). Health and Lifestyle, Routledge.
[24] Bocock, R. (1992). “Consumption and lifestyles”, In, Robert Bocock & Kenneth Thompson (Eds), Social and Cultural Forms of Modernity, Open University Press.
[25] Botha, M.E. (1998), "Theory Development in Perspective: The Role of Conceptual Frameworks and Models in Theory Development", Journal of Advanced Nursing 14(1), pp 49–55.
[26] Brooks, A. and Wee, L. (2008). “Reflexivity and Transformatuon of Gender Identity: Reviewing the Potential for Change in a Cosmopolitan City”, Sociology, Vol. 42, No.3, pp 503- 521.
[27] Charmaz, K. (2006), Grounding Grounded Theory: A Practical Guide through Qualitative Analysis, London: Sage Publications Ltd.
[28] Corbin, J., & Anselm S. (2008), Basics of Qualitative Research. Third Edition, London: Sage Publications.
[29] Donoghoe, M. C. et al (1992). “Life-style Factors and Social Circumstances of Syringe Sharing in Injecting Drug Users”, British Journal of Addiction, No. 87 (7): pp 993-1003
[30] Evanse, D., & Tim J. (2007). Towards a Sociology of Sustainable Lifestyles, University of Surrey.
[31] Featherstone, Mike (1995). Undoing Culture, London, Sage.
[32] Giddens, A. (1976). New Rules of Sociological Methods. London: Hutchinson.
[33] Giddens, A. (1994). Beyond Left and Right; the Future of Radical Politics. Cambridge: Polity Press
[34] Moghadas, A. A. & Khajenoori, B. (2006). “Globalization and Women Identity Change”, Women Studies. Vol. 3, No. 7, pp 5-32.
[35] Orrange, R. M. (2003). “The Emerging Mutable Self: Gender Dynamics and Creative Adaptation in Defining Work, Family and Future” Social Forces, Vol. 82, No. 1, pp 1-34.
[36] Parnell, J., Spillan, E., Singh, N. (2006). Strategy through the Eyes of the Consumer: An Exploratorystudy across Emerging Economies, Universidad de Talca, Chile.
[37] Roy, D., & Saha, G.(2007). “Changes in Women’s Dress Preference: A Depth Study Based on Lifestyle and Age”, South Asian Journal of Mannagement, vol. 14, No.2, pp 92-107
[38] Strauss, A. & Corvin, J.(1998). Basics of Qualitative Research, London: Sage Publications.
[39] Ten Have, P. (2004), Understanding Qualitative Research and Ethnomethodology, Sage.