[1] آبوت پاملا؛ کلر، والاس (1380). جامعهشناسی زنان، ترجمة منیژه نجم عراقی، تهران: نی.
[2] استریناتی، دومینک (1380). نظریات فرهنگ عامه، ترجمة ثریا پاکنظر. تهران: نو.
[3] امامجمعهزاده، سید جواد؛ محمود اوغلی، رضا (1390). فصلنامة پژوهشهای ارتباطی، س18، ش3 (پیاپی 67)، ص119ـ146.
[4] بودریار، ژان (1380). «فرهنگ رسانههای گروهی»، ترجمة شیده احمدزاده، فصلنامة ارغنون، 19، تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
[5] بوردول، دیوید؛ تامسون، کریستین (1390). هنر سینما، ترجمة فتاح محمدی، تهران: مرکز، چ8.
[6] بهنام، جمشید (1383). ایرانیان و اندیشة تجدد، تهران: فروزان.
[7] تاجیک، محمدرضا (1384). روایت غیریت و هویت در میان ایرانیان، تهران: فرهنگ گفتمان.
[8] جنکینز، ریچارد (1381). هویت اجتماعی، ترجمة تورج یاراحمدی، تهران: شیرازه.
[9] جوادی یگانه، محمدرضا؛ کشفی، سیدعلی (1386). «نظام نشانهها در پوشش»، فصلنامة شورای فرهنگی اجتماعی زنان، س10، ش38، ص8ـ9.
[10] چاوشیان تبریزی، حسن (1381). «سبک زندگی و هویت اجتماعی مصرف و انتخابهای ذوقی بهعنوان شالوده تمایز و تشابه در دورة اخیر مدرنیته»، پایاننامة دکترا، دانشگاه تهران.
[11] چندلر، دانیل (1386). مبانی نشانهشناسی، ترجمة مهدی پارسا. تهران: سورة مهر.
[12] خالقپناه، کمال (1390). «تحلیل نشانهشناختی نقشهای خانوادگی در سریالهای پربینندة تلویزیون»، مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
[13] دهصوفیانی، اعظم (1391). کودک، انیمیشن و تلویزیون، تهران: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
[14] ساروخانی، باقر؛ رفعتجاه، مریم (1383). «زنان و بازتعریف هویت اجتماعی»، جامعهشناسی ایران، دورة 5، ش2، ص133ـ160.
[15] سرویزرگر، محمد (1390). «نشانهشناسی بازنمایی خانواده در آگهیهای بازرگانی تلویزیون»، پژوهشهای ارتباطی، دورة 18، ش3 (پیاپی 67)،ص33ـ62.
[16] سلبی، کیت؛ کاودری، ران (1380). راهنمای بررسی تلویزیونی، ترجمة علی عامری مهابادی، تهران: سروش.
[17] صادقی فسایی، سهیلا؛ شریفی ساعی، محمدحسین (1391). «عشق و ضد عشق در سریالهای ایرانی، تحلیل نشانهشناختی روابط عاشقانه و روابط مبتنی بر فریب در رسانة ملی»، پژوهشهای ارتباطی، دورة19، ش3 (پیاپی 71)، ص69ـ96.
[18] صوفی، محمدرشید (1389). «تحلیل نشانهشناختی بازنمایی هویت کردی در سینمای ایران بعد از انقلاب 1357»، پایاننامة کارشناسی ارشد، ارتباطات، تهران: دانشگاه تهران.
[19] ضمیران، محمد (1382). درآمدی بر نشانهشناسی هنر، تهران: قصه.
[20] عسگری، سید احمد (1387). «بازنمایی خانواده در آگهیهای تبلیغاتی»، پایاننامة کارشناسی ارشد ارتباطات، دانشکدة علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
[21] فیسک، جان (1386). درآمدی بر مطالعات ارتباطی، ترجمة مهدی بحیرایی، تهران: دفتر مطالعات توسعة رسانهها.
[22] فیسک، جان (1380). «فرهنگ تلویزیون»، ترجمة مژگان برومند، فصلنامة ارغنون، چ2، ش19.
[23] قدیر، محسن (1385). اشتغال زنان از منظر اسلام و غرب، مجموعه مقالات هماندیشی بررسی مسائل و مشکلات زنان، اولویتها و رویکردها، قم: دفتر مطالعات و تحقیقات زنان.
[24] کیسبی یر، آلن (1386). درک فیلم، ترجمة بهمن طاهری، تهران: چشمه.
[25] گیدنز، آنتونی (1377). پیامدهای مدرنیت، ترجمة محسن ثلاثی، تهران: مرکز.
[26] گیویان، عبدالله؛ سروی، محمد (1388). «بازنمایی ایران در سینمای هالیوود»، تحقیقات فرهنگی، دورة 2، ش8.
[27] مختاری، ندا (1386). «گفتمان، هویت، ایدئولوژی، بازنمایی گفتمان هویت ایرانی در بیبیسی»، پایاننامة کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه، دانشکدة علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
[28] معیدفر، سعید؛ صبوری خسروشاهی، حبیب (1389). «بررسی میزان فردگرایی فرزندان در خانواده»، پژوهشنامة علوم اجتماعی، س4، ش4، ص93ـ110.
[29] مهدیزاده، سید محمد (1387). رسانهها و بازنمایی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و توسعة رسانهها.
[30] ویلیامز، کوین (1386). درک تئوری رسانهها، ترجمة رحیم قاسمیان، تهران: ساقی.
[31] Calvert and Levis (Eds.) (2002). Television Studies: The Key Concepts, London: Routledge, 200p.
[32] Casey, B. and Liam Lewis, L. (2002). Television Studies: The Key Concepts. Routledge.
[33] Dyer ,Richard (1993) Brief Encounter, British Film Institute. Heintz Knowles.
[34] Fiske, J. and Hartley, J. (2003). Reading Television. Oxford: Routledge.
[35] Stevenson, N. 1995. Understanding Media Culture. London. Sage.
[37] http: //hamshahrionline.ir/details/1631.