[1] احمدی، بابک (1391). از نشانههای تصویری تا متن، تهران: مرکز.
[2] استریناتی، دومینک (1384). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمة ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
[3] استوری، جان (1386). مطالعات فرهنگی دربارة فرهنگ عامه، ترجمة حسین پاینده، تهران: آگه.
[4] اونز، دیلن (1386). فرهنگ مقدماتی اصلاحات روانکاوی لکانی، ترجمة مهدی رفیع و مهدی پارسا، تهران: گام نو.
[5] آبراهامیان، یرواند (1377). ایران بین دو انقلاب، ترجمة احمد گلمحمدی و محمدابراهیم فتاحی ولیلایی، تهران: نی.
[6] آوری، پیتر و دیگران (1372). سلسلة پهلوی و نیروهای مذهبی به روایت تاریخ کمبریج، ترجمة عباس مخبر، تهران: طرح نو، چ 2.
[7] بهارلو، عباس (1383). فیلمشناخت ایران (فیلمشناسی ایران 1309ـ1357)، تهران: قطره.
[8] جاودانی، هما (1381). سالشمار تاریخ سینمای ایران، تهران: قطره.
[9]حسینی، سید مجید (1392). تن دال: تحول فرهنگ سیاسی در سینمای پرمخاطب ایران (1390ـ1357)، تهران: رخداد نو.
[10] دارابی، علی (1390). جریانشناسی سیاسی در ایران، تهران: پژوهشگاه اندیشۀ اسلامی.
[11] روحانی، نگار؛ ممیز، مرتضی (1356). هنر پوستر در ایران، تهران: موزۀ هنرهای معاصر.
[12] ژیژک، اسلاوی (1384). اسلاوُی ژیژک، گزینش و ویرایش: مراد فرهادپور، مازیار اسلامی، امید مهرگان، تهران، گام نو.
[13] سریعالقلم و دیگران (1385). «تبدیل ژئوپلتیک جنگ به ژئوپلتیک صلح»، فصلنامۀ ژئوپلتیک، ش 3 و 4 ، ص 22ـ44.
[14] سیبیاک، تامس آلبرت (1391). نشانهها: درآمدی بر نشانهشناسی، ترجمۀ محسن نوبخت، تهران: انتشارات علمی.
[15] فیاضیان، پدرام (1391). «نگاهی به تاریخچة پوستر»، نشریۀ اینترنتی گروه گرافیک و سینما دانشگاه آزاد واحد رامسر.
[16] کچویان، حسین (1387). تطورات گفتمانهای هویتی ایران، تهران: نی.
[17] مسبوق، سید علیرضا؛ مراثی، محسن (1393). «بررسی ورود عکاسی به ایران و میزان کاربرد آن در طراحی پوستر (از آغاز تا 1361ش.)»، فصلنامۀ گنجینة اسناد، ص98ـ121.
[18] مقدمی، محمدتقی (1390). «نظریة تحلیل گفتمان لاکلا و موف و نقد آن»، معرفت فرهنگی اجتماعی، س 2، ش 2، ص 91ـ124.
[19] مهرابی، مسعود (1371). «سه صحنه از یک ماجرا»، مجلۀ فیلم، ش 123، ص 35ـ36.
[20] ــــــــــ (1371). پوسترهای فیلم تاریخ سینمای ایران (1305ـ1371). تهران: راد.
[21] ــــــــــ (1393). صد و پنج سال اعلان و پوستر فیلم در ایران. تهران: نظر.
[22] نیکخواه قمصری، نرگس؛ هلالی ستوده، مینا (1392). از سوژۀ جنسی تا سوژة انقلابی: بازنمایی زن در گفتمان انقلاب اسلامی، مطالعات اجتماعی ایران، دورۀ هفتم، ش 3، ص 150ـ170.
[23] هال، استیوارت (1391). معنا، فرهنگ و زندگی اجتماعی، ترجمۀ احمد گلمحمدی، تهران: نی.
[24] یورگنسن، ماریان؛ فیلیپس، لوئیز (1388). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
[25] Blommaert, Jan, (2005). Discourse: A Critical Introduction. Cambridge University Press.
[26] Carter, Cynthia, Steiner, Linda, (2004). Introduction to Critical Readings: Media and Gender. In: Carter, Cynthia, Steiner, Linda, (eds). Critical Readings: Media and Gender. Maidenhead: Open University Press.
[27] Chandler, Daniel, (2007). Semiotics: The basics. New York: Routledge.
[28] Connell, Robert, Hearn, Jeff, Kimmel, Michael, (2005). Introduction. In Connell, Robert, Hearn, Jeff, Kimmel, Michael, (Eds.), Handbook of studies on Men and Masculinities. Thousand Oaks, CA: Sage.
[29] Durkin, Kevin, (1985). 'Television and Sex Role Acquisition 1: Content'. British Journal of Social Psychology, 24, pp 101-113.
[30] Fagerholm, Cecilia, (2009). The Use of Color in Movie Poster Design: An Analysis of Four Genres. Viestina: Digitaalinen Viestinta, Paivatoteutus.
[31] King, Emily, (2003). Movie Poster. London: Mitchell Beazley.
[32] Pearl, James, (2009). Picture This. Lincoln: University of Nebraska Press.
[33] Nakayama, Thomas, (1994). 'Show/down time: “Race,” gender, sexuality, and popular culture'. Critical Studies in Mass Communication, 11: pp 162–179.
[34] Nourmand, Tony, (2006). Film Posters; explanations. Singapore: Evergreen.
[35] Pearson, Roberta, Simpson, Philip, (2005). Critical Dictionary of Film and Televesion Theory. London: Routledge.
[36] Rose, Gillian, (2002). Visual Methodologies: An Introduction to the Interpretation of Visual Materials. London: Sage.