[1] آقانصیری، مریم (1390). «نقش سرمایة اجتماعی در بهرهوری نیروی کار»، ماهنامۀ کار و جامعه، ش 137.
[2] حسنپور و نیاکان (1386. «سرمایة اجتماعی و جنسیت در محیط کار»، ماهنامۀ
تدبیر، س 18، ش 183، پایگاه مقالات مدیریت
www.SYSTEM.parsiblog.com.
[3] رحمانی، محمود و اسماعیل کاووسی (1387). اندازهگیری و مقایسه سرمایة اجتماعی در بخشهای دولتی و خصوصی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
[4] سعادت، رحمان (1385). «تخمین سطح و توزیع سرمایة اجتماعی استانها»، فصلنامۀ رفاه اجتماعی، ش 23.
[5] علوی، سید بابک (1380). «سرمایة اجتماعی»، ماهنامۀ تدبیر، س 12، ش 116.
[6] فوکویاما، فرانسیس (1384). سرمایۀ اجتماعی و جامعۀ مدنی، در سرمایة اجتماعی: اعتماد، دموکراسی و توسعه، گردآوری کیان تاجبخش، ترجمۀ افشین خاکباز و حسن پویان، تهران: شیرازه
[7] محرمزاده، مهرداد؛ کاشف، میرمحمد؛ بهنوش، شیما (1389). «بررسی رابطۀ سرمایة اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در ادارۀ کل تربیت بدنی استان آذربایجان غربی»، نشریۀ پژوهش در علوم ورزشی، ش134، ص119ـ126.
[8] Baker, W. E. (2000). Achieving success through social capital: Tapping the hidden resources in your personal and business networks. New York: Jossey-Bass.
[9] Burt, R. S. (1992). Structural holes: The social structure of competition. Cambridge,MA: Harvard University Press.
[10] Cohen, D., & Prusak, L. (2001). In good company: How social capital makes organizations work. Harvard Business Review, 80(1), pp107–114.
[11] Fukuyama, F. (1995). Trust: the social virtues and the creation of prosperity, New York: Free Press.
[12] Granovetter, M.: 1992, ‘Economic Institutions as Social Constructions: A Framework for Analysis’, Acta Sociologica 35(Autumn), pp 3–11.
[13] Leana, C. R., & Van Buren, H. J. (1999). Organizational social capital and employment practices. Academy of Management Review, 24(3), pp 538–555.
[14] Leana, C. R., & Van Buren, H. J. (1999). Organizational social capital and employment practices. Academy of Management Review, 24(3), pp 538–555.
[15] Lin,N.,(1999),”Building a Network Theory of Social Capital”,pp 131-45,in Social Structure and Network Analysis,P.V,M-a rseden and N Lin(eds),Beverly Hill,Ca: SAGE.
[16] Line&hean , M, (2000), " Networking for female managers career development" empirical evidence. Journal of Management development, Vol. 20, No 10,pp 823-829.
[17] Mel Evans and Stephen Syrett, 2007, Generating Social capital? European Urban and Regional Studies.
[18] Monica L. Forret, Thomas W. Dougheryy2001, Correlates of Networking Behavior for Managerial and Professional Employees, Group & Organization Management, Vol. 26 No. 3
[19] Sabatini, Fabio, 2005, Does Social Capital Improve Labor Productivity in Small and Medium Enterprises, forthcoming International Journal of Management and Decision Making, December. pp 1-29.
[20] Storberg, Jula (2002), the Evolution of Capital Theory: A Critque of a Theory of Social Capital and Implications For HRD, Human Resource Development Review; 1; 468.
[21] Storberg, Jula (2002), the Evolution of Capital Theory: A Critque of a Theory of Social Capital and Implications For HRD, Human Resource Development Review; 1; 468.
[22] Woolcock,Micheal( 1998) Social capital and economic development: Toward a theoretical synthesis and policy framework , Brown University, Providence, Kluwer Academic Publishers. Printed in the Netherlands, Theory and Society 27: 151.