[1] افشار مهاجر،کامران (1391). هنرمند ایرانی و مدرنیسم، تهران: دانشگاه هنر، چ 3.
[2] افشار، ایرج (1383). سایهسار مهربانی (رجوع به تاجالسلطنه)، تهران: سیامک.
[3] اعتمادالسلطنه، محمدحسنخان (1350). روزنامة خاطرات، تهران: امیرکبیر.
[4] اتحادیه، منصوره؛ سعدوندیان، سیروس (1361). خاطرات تاجالسلطنه، تهران: تاریخ ایران.
[5] پاکباز، رویین (1379). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز، تهران: نارستان، چ 2.
[6] حقیقترفیع، عبدالرحیم (1369). تاریخ هنرهای ملی و هنرمندان ایران، تهران: آرین.
[7] حمیدی، جعفر؛ عاملی رضایی، مریم (1387). «تحول جایگاه زن در نثر پیش از مشروطه»، تاریخ ادبیات فارسی، ش 59، ص56.
[8] خلیلی، ناصر (1383). گرایش به غرب (در هنر عثمانی، قاجار، هند)، تهران: کارنگ.
[9] سجودی، فرزان (1382). نشانهشناسی کاربردی، تهران: قصه.
[10] ــــــــــ (1388). «ارتباطات بینافرهنگی، ترجمه و تأثیر آن در فرایند جذب و طرد»، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، دور دوم، ش اول.
[11] ــــــــــ (1391). نشانهشناسی لایهای و کاربرد آن در تحلیل متن هنری، مجموعه مقالات اولین هماندیشی نشانهشناسی هنر، تهران: فرهنگستان هنر.
[12] ساسانی، فرهاد (1387). عصر پساروشگرایی در نشانهشناسی گفتمانی: روشگریزی یا بهگزینی؟ مجموعه مقالات سومین هماندیشی نشانهشناسی هنر، تهران: فرهنگستان هنر.
[13] سرمدی، عباس (1379). دانشنامۀ هنرمندان ایران و اسلام، تهران: هیرمند، چ 2.
[14] شعیری، حمیدرضا (1385). تجزیه و تحلیل نشانهـ معناشناختی گفتمان، تهران: سمت.
[15] ــــــــــ (1391). مطالعۀ نشانهـ معناها در فرایند گفتمانی آفیشهای تبلیغاتی، مجموعه مقالات اولین هماندیشی نشانهشناسی هنر، تهران: فرهنگستان هنر.
[16] ــــــــــ (1385). مطالعۀ نقش گفتمان هنری در جابهجایی نشانهها و تغییر کارکرد معنایی آنها، مجموعه مقالات دومین هماندیشی نشانهشناسی هنر، تهران: فرهنگستان هنر.
[17] ـــــــــــ (1387). روش مطالعۀ گفتهای و گفتمانی در حوزۀ نشانهـ معناشناسی، مجموعه مقالات سومین هماندیشی نشانهشناسی هنر، تهران: فرهنگستان هنر.
[18] فریه، ر، دبلیو (1374). هنرهای ایران، ترجمۀ پرویز مرزبان، تهران: فرزان روز.
[19] کنبای، شیلا (1378). نقاشی ایران، ترجمۀ مهدی حسینی، تهران: دانشگاه هنر.
[20] کریمزاده تبریزی، محمدعلی (1363). احوال و آثار نقاشان ایران، ج 3، لندن: مستوفی.
[21] گراهام، آلن (1380). بینامتنیت، ترجمۀ پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
[22] گرین، کیت (1383). درسنامه و نظریه و نقد ادبی، ترجمۀ حسین، پاینده، تهران: روزنگار.
[23] نامورمطلق، بهمن (1387). بینامتنیت و ژولیا کریستوا تولد و آغاز یک ماجرا، مجموعه مقالات سومین هماندیشی نشانهشناسی هنر، تهران: فرهنگستان هنر، چ 2.
[24] ــــــــــ (1390). درآمدی بر بینامتنیتـ نظریهها و کاربردها، تهران: سخن.
[25] B.W.Robinson and others.(1998),Royal Persian Painting.I.B Tauris Publishers,Brooklin,New York.
[26] http://fa.wikipedia.org. hp&o=APN11773A&sysid=539&qrsc=2871&l=dis&sver=3&t_type=1&dateOfInstall=2015-11-23&d=539-117-0&v=7.6-1306-0&apn_ptnrs=%5EBRQ.