[1] استریناتی، دومینیک (1380). مقدمهای بر نظریههای فرهنگی عامه، ترجمة ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
[2] استوری، جان (1385). مطالعات فرهنگی دربارۀ فرهنگ عامه، ترجمۀ حسین پاینده، تهران: آگه.
[3] ایمان، محمدتقی؛ مرادی، گلمراد (1390). «روششناسی نظریة اجتماعی گافمن»، فصلنامة علمیـ پژوهشی جامعهشناسی زنان، س 2، ش 2، ص 63ـ64.
[4] بوردیو، پیر (1380). نظریة کنش: دلایل عملی و انتخاب عقلانی، ترجمة مرتضی مردیها، تهران: نقش و نگار.
[5] پیر (1393). درسی دربارۀ درس، ترجمۀ ناصر فکوهی، تهران: نی.
[6] پیری، حسن؛ یعقوبی، علی؛ پیری، صدیقه (1395). «بازنمایی مردانگی در شبکة محلی سیمای ایلام»، جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 7، ش اول.
[7] راودراد، اعظم (1385). «تغییرات نقش زن در سینمای ایران»، مجلة جهانی رسانه، ش 2.
[9] راودراد، اعظم؛ تقیزادگان، معصومه (1392). «سپیده یا الی ...؟ خوانش انتقادی فیلم دربارة الی»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س 9، ش 31.
[10] رضایی، محمد؛ کاظمی، عباس (1387). «بازنمایی اقلیتهای قومی در سریالهای تلویزیونی»، تحقیقات فرهنگی ایران، ش 4، ص 79.
[11] سلطانی گردفرامرزی، مهدی (1385). «نمایش جنسیت در سینمای ایران»، مجلۀ پژوهش زنان، دورة 4، ش 1 و 2، ص 64ـ65.
[12] سیدمن، استیون (1391). کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
[13] شویره، کریستسن؛ فونتن، اولیویه (1385). واژگان بوردیو، ترجمۀ مرتضی کتبی، تهران: نی.
[14] صادقی فسائی، سهیلا؛ پروایی، شیوا (1395). «نحوة بازنمایی زن در زیستجهان مدرن در فیلمهای اصغر فرهادی: مطالعة موردی: چهارشنبهسوری، دربارۀ الی و جدایی نادر از سیمین»، زن در فرهنگ و هنر، دورة 8، ش 2.
[15] صدا و سیمای مرکز ایلام (1393). قابل دسترس در سایت: http://ilam.irib.ir.
[16] فلیک، اووه (1391). درآمدی بر تحقیقات کیفی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
[17] کریپندورف، کلوس (1378). تحلیل محتوا، مبنای روششناسی، ترجمۀ هوشنگ نایبی، تهران: روش.
[18] گافمن، اروینگ (1386). داغ ننگ، ترجمة مسعود کیانپور، تهران: مرکز.
[19] مظفری، افسانه؛ نیکروح متین، فرزانه (1388). «تحلیل محتوای فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی با رویکرد به زن»، پژوهشنامة علوم اجتماعی، س 3، ش 2.
[20] مککوایل، دنیس (1384). درآمدی بر نظریة ارتباطات جمعی، ترجمة اجلالی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
[21] هولمز، ماری (1389). جنسیت در زندگی روزمره، ترجمۀ محمدمهدی لبیبی، تهران: افکار.
[22] یعقوبی، علی (1393). نظریههای مردانگی، تهران: پژواک.
[23] Bourdieu, Pierre (2001). masculine Domination. Translated by Richard Nice. California. Polity press35.
[24] Brown, David (2006). Pierre Bourdieu’s Masculine Domination. sociology of sport journal. 23, PP 162-188.
[25] Connell, Raewyn (2005). Masculinities. Berkeley: University of California press.
[26] Goffman, Erving (1979). Gender Advertisements.Cambridge, MA; Harvard Universitypress, New York: Harper & Row.
[27] Thorpe, Holly (2008). Foucault, Technologies of Self, and the Media Discourses of Femininity in Snowboarding Culture, Journal of Sport& Social Issue, Volume 32 Number 2, May.
[28] Ibrahim, Faridah (2014). Gender Relationship And Edia Language: A Comparative Study Of Print Media In Poland And Malaysia, International Journal Of Arts & Sciences Cd-Rom. Issn: 1944-6934 : 07(05), Pp 647–682.
[29] Velding, Victoria (2017). Depicting Femininity: Conflicting Messages in a “Tween” Magazine, Youth & Society, Vol. 49(4), PP 505–527.