[1] احمدی، خدابخش؛ فتحی آشتیانی، علی؛ عربنیا، علیرضا (1386). «بررسی رابطة تقیدات مذهبی و سازگاری زناشویی»،
فصلنامة خانوادهپژوهی، س 2، ش 5، ص 55ـ67.
[2] بخشایش، علیرضا (1393). «پیشبینی رضایت زناشویی براساس هوش هیجانی و هوش معنوی زوجین»، فصلنامة علمیـ پژوهشی زن و جامعه، س 5، ش 2، ص 69ـ84.
[3] حسینی، بیتا (1389). زمینة زوجدرمانی، تهران: جنگل.
[4] خجستهمهر، رضا؛ فرامرزی، سحر؛ رجبی، غلامرضا (1391). «بررسی نقش ادراک انصاف بر کیفیت زناشویی»، مجلةمطالعات روانشناختی دانشگاه الزهرا، دورة 8، ش اول، ص 31ـ50.
[5] خدایاریفرد، محمد؛ شهابی، روحالله؛ اکبری زردخانه، سعید (1386). «رابطة نگرش مذهبی با رضایتمندی زناشویی در دانشجویان متأهل»، فصلنامة خانوادهپژوهی، س 3، ش 10، ص 612ـ620.
[6] دباغی، پرویز (1388). «بررسی نقش معنویت و مذهب در سلامت»، مجلة دانشکدة پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، س 4، ش اول، ش مسلسل 6.
[7] رخشانی، پلین؛ شهابیزاده، فاطمه؛ علیزاده، حمید (1395). «مدل دلزدگی زناشویی در ارتباط با الگوی ابعادی ارتباط با خدا، کنترل فکر و زبان»، مطالعات اسلام و روانشناسی، س 10، ش 19، ص 7ـ30.
[8] شاملی، لیلا؛ گودرزی، محمدعلی؛ هادیانفرد، حبیب و دیگران (1390). «پیشبینی وسواس مذهبی براساس تصور از خدا و راهبردهای کنترل افکار رخنهکننده در بیماران وسواسیـ اجباری»، مجلة دانشکدة پزشکی اصفهان، س 29، ش 166، ص 1ـ12.
[9] صفورایی، محمدعلی (1390). «نقش اعتقادات، بینشها و باورهای دینی در کارآمدی خانواده»، فصلنامةمعرفت، س 20، ش 163، ص 53ـ65
[10] طباطبایی، سید اشرفالدین (1379). اسماءالحسنی و نامها و صفات خداوند در قرآن کریم، تهران: بهراد.
[11] طباطبائی، سید محمدحسین (1350). تفسیرالمیزان، ج 16.
[12] عبدالهی، عبدالله (1362). اسما و صفات خداوند متعال، تهران: نشر دیجیتالی.
[13] عطاری، یوسفعلی؛ عباسی سرچشمه، ابوالفضل؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1385). «بررسی روابط ساده و چندگانة نگرش مذهبی، خوشبینی و سبکهای دلبستگی با رضایت زناشویی در دانشجویان مرد متأهل»، مجلة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورة 3، س 13، ش اول، ص 93ـ110.
[14] علیبابایی، احمد (1386). برگزیدة تفسیر نمونه، ج 2، تهران: دارالکتب اسلامیه.
[15] غباریبناب، باقر(1387). «ضرورت و چالشهای اساسی در بومیسازی روانشناسی در کشور اسلامی ایران»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پروتال جامع علوم انسانی.
[16] قرائتی، محسن (1376). تفسیر نور، ج 4، تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
[17] کاظمیان، سمیه (1393). «طراحی الگوی آموزشی حل تعارض مستخرج از مبانی انسانشناسی اسلامی (مبتنی بر دیدگاه جوادی آملی) و عوامل خوددرمانبخش زوجین»، پایاننامة دکتری، رشتة مشاوره و راهنمایی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی.
[18] کلینی، ثقةالاسلام (1392). اصول کافی، ج 4، علی مرتضوی، قم: سرور.
[19] مکارمشیرازی، ناصر (1385). تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
[20] نیکویی، مریم؛ سیف، سوسون(1384). «بررسی رابطة دینداری با رضایتمندی زناشویی»، تازهها و پژوهشهای مشاوره، ش 4، ص 61ـ70.
[21] یوسفی، ناصر (1390). «بررسی شاخصهای روانسنجی مقیاس کیفیت زناشویی، فرم تجدید نظر شده (RDAS)»، پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، ش اول (2)، ص 183ـ200.
[23] Day RD. (2009). Orthner DK. Kelleen K. Marital Quality and Outcomes for Children and Adolescents: A Review of the Family Process Literature. Marriage and Family Review; 45: issue 2/3.
[24] Day T. Chiorri C. Malmberg LE. (2014). “An approximate measurement invariance approach to within-couple relationship quality”, Sep 19; Published online. doi: 10.3389/fpsyg.2014.00983.
[25] Fincham FD. Ajayi C. Beach SRH. (2011). “Spirituality & marital satisfaction in African American couples”, Journal ofpsychology ofreligion & spirituality; 3 (4): PP 259-268.
[26] Finkel EJ, Slotter EB. Luchies BW, Gregory M, Gross J. (2013). “A Brief Intervention to Promote Conflict Reappraisal Preserves Marital Quality Over Time. Psychological Science”, OnlineFirst. June 26;Available from doi:10.1177/0956797612474938.
[27] Moreira-Almeida A. Koenig HG & Lucchetti G. (2014). “Clinical implications of spirituality to mental health: review of evidence and practical guidelines”,Revista Brasileira de Psiquiatria; 36 (2): PP 176-182.
[28] Mullins LC، Proett D. Breckett K & Harisson D. (2011). Marital adjustment an religiosity: A comparison of these under age 65 with those age 65 and older. Available from: www. Geron.uga.
[29] Mahoney A. Pargament K. Swank A & Tarakeshwar N. (2011). “Religion in the home in the 1980’s and 1990’s: A meta-analytic review and conceptual analysis of links between religion, marriage, and parenting”, Journal of Family Psychology, 15: PP 559-596.
[30] Pereyra SB. (2012). A Comparison of the Effects of Negative Communication and Spirituality on Relationship Quality Among Different Groups of Latino and Anglo Couples.] Brigham[:University of Brigham Young.
[31] Perry G. (2006). “Family Life, Religion and Religious Practicein an Asian Adventist Context Part I: The People and Their Religious Practice”, Journal info. 9(71); PP 875-893.
[32] Reynolds J،Houlston C. Coleman L. (2014). Un Understanding Relationship Quality, England: OnePlusOne.
[33] Rika F. Selvaratnam DP. Ibrahim K.A. (2012). “New Approach on Measuring Quality of Marriage:The Linkage between Quality in Organization with Marital Dimensions and Variables”, International Journal Sociol Science Economics &Art; 2 (1): PP 2088-5342.
[34] Lee C. Early A. (2000). “Rligiosity and family values: C0rrelates of G0d-imag in a protestant sample”, Gournal of Psychology and Theology; 28: 229-239
[35] Schreiber GA. (2011). “Image of God: effect on coping and psychospiritual Outcomes in early breast cancer survivors”,Oncol Nurs Forum. May; 38 (3): PP 293-301. doi: 10.1188/11.ONF.293-301.
[36] Schreiber GA. (2009). Brockopp DY.Image of God: effect on coping psycho- spiritual well-being and fear of recurrence in early breast cancer survivors. [Kentucky]: University of Kentucky Doctoral Dissertations.
[37] Stafford L. David P. McPherson S. (2013). “Sanctity of marriage and marital quality”, Journal of social and personal relationships; 31 (1): PP 54-70.
[38] Sullivan K. (2001). “Understanding the relationship between religiosity and marriage: An investigation of the immediate and longitudinal effects of religiosity on newlywed couples”, Journal of Family Psychology; 15: PP 610- 626.
[39] Wilmoth JD. Blaney AD & Smith JR. (2015). “Marital Satisfaction, Negative Interaction, and Religiosity: A Comparison of Three Age Groups”, Journal of Religion, Spirituality & Aging. 27: 222-240.