[1] بنیامین، والتر (1377) .«دربارة برخی از مضامین و دستمایههای شهر بودلر»، ترجمة مراد فرهادپور، ارغنون، ش 14، ص 27ـ48.
		                                                                                        			                                                		 [2] بودلر، شارل (1384). «برگرفتهای از نقاش زندگی مدرن»، ترجمة مهتاب بلوکی، در از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، ویراستار انگلیسی لارنس کهون، ویراستار فارسی عبدالکریم رشیدیان، تهران: نی.
		                                                                                        			                                                		 [3] بودلر، شارل (1395). ملال پاریس و برگزیدهای از گلهای بدی، ترجمة محمدعلی اسلامی ندوشن، تهران: فرهنگ جاوید.
		                                                                                        			                                                		 [4] بوسیـ گلاکزمان، کریستین (1396). صحنة امر مدرن و سیمای مدوسا، ترجمة فرزام امینصالحی، نشریة شیوه، مرداد و شهریور، تهران: خانة هنرمندان ایران.
		                                                                                        			                                                		 [5] جارویس، هلن؛ کانتر، پاولا؛ کلاک، جاناتان (1397). شهر و جنسیت، ترجمة محمود شارعپور، تهران: علمی و فرهنگی.
		                                                                                        			                                                		 [6] کاظمی، عباس (1396). پرسهزنی و زندگی روزمرة ایرانی: تأملی بر مصرف مراکز خرید، تهران: فرهنگ جاوید.
		                                                                                        			                                                		 [7] لاجوردی، هاله (1393). زندگی روزمره در ایران مدرن: با تأمل بر سینمای ایران، تهران: ثالث.
		                                                                                        			                                                		 [8] نفیسی، حمید (1394). تاریخ اجتماعی سینمای ایران، ج اول، دورة تولید کارگاهی (1320ـ1276)، ترجمة محمد شهبا، تهران: مینوی خرد.
		                                                                                        			                                                		 [9] Bruno, Giuliana (1993). Streetwalking on a Ruined Map: Cultural Theory and the City Films of Elvira Notari, Princeton University Press, Princeton.
		                                                                                        			                                                		 [10] Bruno, Giuliana (2002). Atlas of Emotion: Journeys in Art, Architecture, and Film, Verso, London & New York.
		                                                                                        			                                                		 [11] Buck-Morss, Susan (1986). “The Flaneur, the Sandwichman and the Whore: The Politics of Loitering”, New German Critique, No. 39, Second Special Issue on Walter Benjamin (Autumn,1986), PP 99-140.
		                                                                                        			                                                		 [12] Cohen, Walter (2013). August Macke, Parkstone International.
		                                                                                        			                                                		 [13] Parsons, Deborah L. (2000). Streetwalking the Metropolis: Women, the City, and Modernity, Oxford: Oxford University Press.
		                                                                                        			                                                		 [14] Friedberg, Anne (1991). “Les flaneur du mal(l): cinema and the postmodern condition”, Publications of the Modern Language Association of America, Vol. 106, NO. 3, PP 419-431.
		                                                                                        			                                                		 [15] Friedberg, Anne (1993). Window shopping: cinema and the postmodern, University of California Press, Berkeley.
		                                                                                        			                                                		 [16] Gleber, Anke (1997). “Female Flanerie and the Symphony of the City, in Women in the Metropolis”: Gender and Modernity in Weimar Culture, Edited by Katharina von Ankum, University of California Press, PP 67-88.
		                                                                                        			                                                		 [17] Gleber, Anke (1999). The Art of Taking a Walk, Princeton University Press.
		                                                                                        			                                                		 [18] Godtsenhoven, Karen Van (2006). Women’s Passages: A Bildungsroman of Female Flânerie, Ghent University.
		                                                                                        			                                                		 [19] Hansen, Miriam (1991). Babel and Babylon: Spectatorship in American Silent Film, Harvard University Press
		                                                                                        			                                                		 [20] Iskin, Ruth (2003). “The Pan-European Flâneuse in Fin-de-Siecle Posters: Advertising Modern Women in the City, Nineteenth-Century Contexts”, An Interdisciplinary Journal, 25: 4, PP 333-356.
		                                                                                        			                                                		 [21] Larsson, Lisbeth (2017). Walking Virginia Woolf’s London: An Investigation in Literary Geography-Palgrave Macmillan, Geocriticism and spatial literary studies.
		                                                                                        			                                                		 [22] Mouton, Janice (2001). “From Feminine Masquerade to Flâneuse: Agnès Varda's Cléo in the City”, Cinema Journal, Vol. 40, No. 2, PP 3-16.
		                                                                                        			                                                		 [23] Murphy, Amy (2006). Traces of the Flaneuse from Roman Holiday to Lost In Translation.
		                                                                                        			                                                		 [24] Nelson, Roy Jay (1983). “Reflections in a Broken Mirror: Varda's Cléo de 5 à7”, The French Review Volume: 56 Issues: 5, PP 735-743.
		                                                                                        			                                                		 [25] Nesci, Catherine (2001). “Flora Tristan's Urban Odyssey: Notes on the Missing Flaneuseand Her City”, Journal of Urban History, Volume:27, Issue:6, PP 709-722.
		                                                                                        			                                                		 [26] Nesci, Catherine (2012). “Sensual Re-Readings: Gender, Sensibility, and the Classes of Flânerie”, Dix Neuf, 16:2, PP 133-148.
		                                                                                        			                                                		 [27] Pollock, Griselda (2008). Vision and Difference: Feminism, Femininity and the Histories of Art, Routledge.
		                                                                                        			                                                		 [28] Rabinovitz, Lauren (1998). For the Love of Pleasure: Women, Movies, and Culture in Turn-of-the-century Chicago, Rutgers University Press.
		                                                                                        			                                                		 [29] Schivelbusch, Wolfgang (1986). The Railway Journey: The Industrialization and Perception of Time and Space, University of California Press.
		                                                                                        			                                                		 [30] Wilson, Elizabeth (2001). The Contradictions of Culture: Cities, Culture, Women, SAGE Publications Ltd.
		                                                                                        			                                                		 [31] Wolff, Janet (1985). “The Invisible Flaneuse: Woman and Literature of Modernity”, Theory Culture Society, Vol 2, No 3, PP 37-46.
		                                                                                        			                                                		 [32] Woolf, Virginia (1930/2018). Street Haunting: A London Adventure, https://ebooks.adelaide.edu.au/w/woolf/virginia/w91d/chapter5.html.