[1] استریناتی، دومنیک (1380). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمة ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
[2] استوری، جان (1386). مطالعات فرهنگی دربارة فرهنگ عامه، ترجمة حسین پاینده، تهران: نشر آگه.
[3] اسدی، عباس؛ عبدی، ندا (1391). «نقشوعملکردزندرتبلیغاتبازرگانیتلویزیونایرانـ تحلیلمحتوایپیامهایبازرگانیشبکةسهسیمادر مهر»، آبان و آذر، علوم اجتماعی، پژوهشنامة زنان، پاییز و زمستان، ش6 (علمیـ پژوهشی).
[4] امینی، اکرم (1389). «بازنماییزندرتبلیغاتتجاریایرانوجهان، کتابداری،آرشیوونسخهپژوه»، کتاب ماه علوم اجتماعی، دورة جدید، اردیبهشت، ش 2.
[5] بارکر، کریس (1391). مطالعات فرهنگی، ترجمة مهدی فرجی و نفیسه حمیدی، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
[6] بشیر، حسن (1388). مطالعة مقایسهای رویکردهای انتخاباتی: تحلیل گفتمان سرمقالههای روزنامههای کیهان و جمهوری اسلامی، فصلنامةپژوهشهای ارتباطی، ش 57.
[7] بشیر، حسن (1389). خبر؛ تحلیل شبکهای و تحلیل گفتمان، تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
[8] بشیر، حسن (1390). رسانههای بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان از: مجموعه تحلیل گفتمان رسانههای جهان (کتاب اول)، تهران: انتشارات سیمای شرق و ماهنامة مدیریت ارتباطات.
[9] بشیر، حسن (1391). رسانههای بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمانـ کتاب دوم از «مجموعه تحلیل گفتمان رسانههای جهان»، تهران: سیمای شرق.
[10] بهرامپور، شعبانعلی (۱۳۷۹). مقدمة «تحلیل انتقادی گفتمان» ( نورمن فرکلاف)، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
[11] حاتمی، علی؛ جبارنژاد، سمیرا (1385). تحلیل گفتمان بهمثابة یک روش تحقیق در علوم انسانی
[12] دالگرن، پیتر (1380). تلویزیون و گسترة عمومی، ترجمة مهدی شفقتی، تهران: سروش.
[13] راودراد، اعظم؛ منتظر قائم، مهدی؛ سرکارانی، پریسا (1387). «تفسیرزنانازبازنماییهویتزنانهدرتلویزیون»، علوم اجتماعی، تحقیقاتفرهنگی ایران، ش2 (علمیـ پژوهشی).
[14] ربیعی، علی؛ احمدزاده نامور، فرناز (1387). «نظریة بازنمایی رسانهای و تحلیل افکار عمومی متقابل امریکاییها و ایرانی ها»، دانش سیاسی، س 4، ش 2.
[15] رضایی، محمد؛ افشار، سمیه (1389). «بازنمایی جنسیتی سریالهای تلویزیونی (مرگ تدریجی یک رؤیاـ ترانة مادری)»، علوم اجتماعی،زن در فرهنگ و هنر، ش4 (علمیـ پژوهشی).
[16] سلطانی، علیاصغر (۱۳۸۴). قدرت گفتمان و زبان، تهران: نشر نی.
[17] فرکلاف، نورمن (1379). تحلیل انتقادی گفتمان، ترجمة شعبانپور و دیگران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
[18] کاظمی، عباس؛ ناظر فصیحی، آزاده (1386). «بازنماییزناندریکآگهیتجاریتلویزیونی»، علوم اجتماعی،زن در توسعه و سیاست، بهار و تابستان، ش17 (علمیـ پژوهشی).
[19]. کیا، علیاصغر (۱۳۸۱). «تئوریها و مبانی تحولات تحقیقی رسانهها»، فصلنامةپژوهش و سنجش، ش۳۲.
[20] گیدنز، آنتونی (1381). جامعهشناسی، ترجمة منوچهر صبوری. تهران: نشر نی.
[21] گیویان، عبدالله؛ سروی زرگر، محمد (1388). بازنمایی ایران در سینمای هالیوود، فصلنامةتحقیقات فرهنگی، ش 8.
[22] لیتل استیفن، جان (1384). نظریههای ارتباطات، ویراسته: علی قاسمنژاد جامعی، سید مرتضی نوربخش/ سید اکبر میر حسینی، تهران: جنگل،
[23] محمدپور، احمد (1390) روش تحقیق کیفی ضد روش 1، تهران: جامعهشناسان.
[24] محمدپور، احمد؛ ملک صادقی، مریم؛ علیزاده، مهدی (1391). «مطالعة نشانهشناختی بازنمایی زن در فیلمهای سینمایی ایران (مطالعة موردی: فیلمهای سگکشی، چهارشنبهسوری و کافهترانزیت)»، علوم اجتماعی،مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ش 29، علمیـ پژوهشی.
[25] محمدپور، احمد (1390). روش تحقیق کیفی ضد روش 2، تهران: جامعهشناسان.
[26] مسعودی، حسن (1394). «بازنمایی روحانیت در فیلمهای سینمایی دهة هشتاد»، پایاننامة کارشناسی ارشد.
[27] مهدیزاده، سید محمد (1387). رسانه و بازنمایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعة رسانهها.
[28] مهدیزاده، محمد؛ زندی، عبدالرضا (1392). «بازنمایی ارزشهای اجتماعی زن در سینمای بعد از انقلاب، مقایسة دو دوره اصلاحطلبی و اصولگرایی»، علوم اجتماعی، جهانی رسانه (علمیـ پژوهشی).
[29] مهدیزاده، سید محمد؛ اسماعیلی، معصومه (1391). نشانهشناختی تصویر زن در سینمای ابراهیم حاتمیکیا. زن در فرهنگ و هنر، ش اول، دورة 4، بهار: 85ـ105.
[30] میرفخرایی، مجید (۱۳۸۳). فرایند تحلیل گفتمان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
[31] ون، دایک (۱۳۸۲). مطالعاتی در تحلیل گفتمان، از دستور متن تا گفتمان کاوی انتقادی، ترجمة پیروز ایزدی و دیگران، ویراستار مهران مهاجر و محمدنبوی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
[32] هوارث، دیوید (1377). «نظریة گفتمان»، ترجمة سیدعلى اصغر سلطانى، فصلنامةعلوم سیاسى، ش 2، ص156ـ182.
[33] یارمحمدی، لطفالله؛ خسروینیک، مجید (۱۳۸۲). «شیوهای در تحلیل گفتمان و بررسی دیدگاههای فکری اجتماعی»، نامة فرهنگ، ش ۴۲.
[34] یورگنسن، ماریان؛ لوییز، فیلیپس (۱۳۸۹). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمة هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
[35] Gaffman, E (1979). Gender advertisement, Cambridge, MA: Harvard University Press (hardback); New York; Harrper and Row (paperback).
[36] Belton, Robert. The Beribboned Bomb: The Image of Woman in Male Surrealist Art. Calgary, Alberta, Canada, 1995.
[37] Fung, Anthony; Ma, Eric (2000). Formal Vs. Informal Use of Television and Sex Role Stereotyping in Hong Kong – Statistical Data Indcluded; Sex Role: A Journal of Research; Jan, 2000. [Sited in: www. Springerlink.com/content]
[38] Kalisch, P. A. and Kalisch, B. J. (1984). "Sex-role stereotyping of nurses and physicians on prime-time television: A dichotomy of occupational portrayals".
[39] Hall, Stuart (1997). The Work of Representation, In Cultural Representation and Signifying Practice, Sage Publication.
[40] Laclau, E. and Mouffe,C. (1985). Hegmony and Socialist Strategy:Towards a Radical Discours Politics, Verso, London.
[41] Macmillan, Katie. )2006(. Discourse Analysis , A Primer.
[42] Stubbs, Michael (1983). Discourse Analysis: The Sociolinguistic Analysis of Natural Language. Oxford.
[43] Van Dijk, T. A. ,Elite Discourse and O’Barr (eds),(1993). Language and PowerRacism. Newbury Park, CA: Sage.
[44] Watson, James and Hill, Anne) 2006(. Dictionary of Media and Communication Studies, 7th Edition, Hodder Arnold Publication.
[45] Zia, Anjum (2007). Media and Gender: Pakistani Perspective. 16th.