[1] تامپسون، مل (1393). من، ترجمۀ سونا انزابینژاد، تهران: گمان.
[2] ترنر، جاناتان. اچ (1393). نظریههای نوین جامعهشناختی، ترجمۀ علیاصغر مقدس و مریم سروش، تهران: جامعهشناسان.
[3] جنکینز، ریچارد (1381). هویت اجتماعی، ترجمۀ تورج یاراحمدی، تهران: نشر و پژوهش شیرازه.
[4] رضایی، محمد؛ خلیلیاردکانی، محمدعلی؛ ضابطیان، بهرنگ (1394). «حیات فیسبوکی در ایران: ساخت خود زنانه در فیسبوک»، مطالعات رسانههای نوین، س اول، ش اول، ص46ـ59. بازیابیشده از:
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1101520
[5] رویترز، جورج (1382). نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: علمی.
[6] شکنر، ریچارد (1386). نظریۀ اجرا، ترجمۀ مهدی نصرالله زاده، تهران: سمت.
[7] عبداللهیان، حمید؛ زاهدی، محمدجواد؛ و شیخانصاری، مهین(1392). «ارزیابی ساختار، کنشهای متقابل، گمنامی و بازنمایی خود در چهار شبکه ی اجتماعی مجازی». رسانه و فرهنگ، س 6، ش 3، ص103ـ128. بازیابی شده از:
http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1061956
[8] قویدل، نوید (1397). «بدن اجراگر در میانۀ زیستجهان و جهان نمایش»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر.
[9] کاستلز، مانوئل (1380). عصر ارتباطات، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: طرح نو.
[10] کوزر، لوئیس (1368). زندگی و اندیشة بزرگان جامعه شناسی، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: علمی.
[11] گافمن، اروینگ (1393). نمود خود در زندگی روزمره، ترجمۀ مسعود کیانپور، تهران: مرکز.
[12] گیدنز، آنتونی (1387). جامعهشناسی، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نی.
[13] لیچ، روبرت (1395). مطالعات تئاتر، ترجمۀ مریم نعمت طاووسی، تهران: قطره.
[14] ویلیامز، رابین (1379). «اروینگ گافمن» در راب استونز، متفکران بزرگ جامعهشناسی (ص233ـ250). تهران: مرکز.
[15] Birnbaum, M. G. Taking Goffman on a Tour of Facebook: College Students and the Presentation of Self in a Meditated Digital Evironment[Dissertation] (2008). The University of Arizona Retrieved from: https://search.proquest.com/docview/219954801
[16] Carstensen, T. (2009). "Gender Trouble in Web 2.0. Gender perspectives on social network sites, wikis and weblogs". International Journal of Gender, Science and Technology,1(1). Retrived from: http://www.informatik.uni- bremen.de/soteg/gict2009/proceedings/GICT2009_Carstensen.pdf
[17] Delise, N. N. (2014). "How do you Facebook? The gendered characteristics of online interaction". In: Farris D., Davis M., Compton D. (eds) Illuminating how identities, stereotypes and inequalities matter through gender studies, 9-27. Springer, Dordrecht.
[18] Goffman, E. (1979). Gender Advertisements. Macmillan.
[20] Haferkamp, N., Eimler, S. C., Papadakis, A.-M., & Kruck, J. V. (2012). "Men Are from Mars, Women Are from Venus? Examining Gender Differences in Self-Presentation on Social Networking Sites". Cyberpsychology, Behavior, and ocial Networking, 15(2), 91–98. Retrived from: https://doi.org/10.1089/cyber.2011.0151
[21] Hayles, N. K. (1993). "Virtual Bodies and Flickering Signifiers". October, 66, 69-91. Retrived from: https://doi.org/10.2307/778755
[22] Higgins, E. T. (1987). "Self-discrepancy: a theory relating self and affect". Psychological review, 94(3), 319-340. Retrived from: http://persweb.wabash.edu/facstaff/hortonr/articles%20for%20class/Higgins.pdf
[23] Hoffman, M. L. (1975). "Sex differences in moral internalization and values". Journal of personality and social psychology,32(4), 720-729. Retrived from: https://doi.org/10.1037/0022-3514.32.4.720
[24] Kapidzic, S., & Herring, S. C. (2015). "Race, gender, and self-presentation in teen profile photographs". New Media & Society, 17(6), 958–976.Retrived from: https://doi.org/10.1177/1461444813520301
[25] Kendall, L. (1998). "Meaning and Identity in Cyberspace: The Performance of Gender, Class, and Race Online". Symbolic Interaction, 21(2), 129–153.
[26] Kirby, M. (1995). "On Acting and Non-acting". In Acting (Re) Considered, Routledge, London.
[27] Manstead, A. S. R., Hewstone, M., Fiske, S. T., Hogg, M. A., Reis, H. T., & Semin, G. R.(1995). The Blackwell encyclopedia of social psychology. Oxford: Blackwell.
[28] Rettberg, J. W. (2017). Self- Representation in Social Media.in SAGE Handbook of Social Media,1– 30. Retrived from:https://doi.org/10.23919/CISTI.2017.7975714
[29] Siibak, A. (2009). "Constructing the self through the photo selection-visual impression management on social networking websites". Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 3, article 1. Retrived from: https://doi.org/http://www.cyberpsychology.eu/view.php?cisloclanku=2009061501&article=1
[30] Strano, M. M. (2008). "User Descriptions of Self-Presentation through Facebook Profile Image". Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 2(2), article 5. Retrived from: https://cyberpsychology.eu/article/view/4212/3253