[1] آبوت، پاملا؛ والاس، کلر (1397). جامعهشناسی زنان، ترجمة منیژه نجمعراقی، چ 13، تهران: نی.
[2] اسمیت، ادوارد (1380). مفاهیم رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم، ترجمة علیرضا سمیعآذر، تهران: مؤسسة فرهنگی پژوهشی، چ 2، تهران: نظر.
[3] اعزازی، شهلا (1393). مجموعة مقالات فمنیسم و دیدگاهها، ترجمة گروه انجمن جامعهشناسی ایران، تهران: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
[4] الصمادی، فاطمه (1389). «مضامین فمنیستی در فیلمهای سینماگر زن ایرانی»، استاد راهنما: علی محمدی، مشاور: هادی خانیکی و اعظم راودراد، پایاننامة دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی.
[5] بِیتس، دانیل؛ پِلاگ، فِرد (1375). انسان شناسی فرهنگی، ترجمة محسن ثلاثی، تهران: علمی.
[6] توحیدفام، محمد؛ عیسیوند، لیلا (1389). «فمنیسم و دموکراسی در گذر تاریخ»، فصلنامةعلمی پژوهشیعلومسیاسیوروابطبینالملل، ش 13، ص46.
[7] چادوری، شوهینی (1393). فیلم و منتقدان فمنیست، ترجمة محسن خاکپور، فرهاد جعفری، نشر پروژه.
[8] چتمن، سیمور بنجامین (1390). داستان و گفتمان، ترجمة راضیه سادات میرخندان، قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
[9] داناییفرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ عادل، آذر (1383). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت، تهران: اشراقی.
[10] دانون، جوزفین (1397). نظریة فمنیستی، ترجمة فرزانه راجی، چ 2، تهران: چشمه.
[11] دوبوورا، سیمون (1397). جنس دوم، ترجمة قاسم صنعوی، چ 13، تهران: توس.
[12] رضازاده، رضا (1388). «نظریة فیلم فمنیستی و فلسفة سینمایی دلوز»، استاد راهنما: اسماعیل بنیاردلان، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر تهران، دانشکدة هنرهای کاربردی.
[13] رودگر، نرجس (1388). فمنیسم: تاریخچه، نظریات، گرایشها، نقد، تهران: مطالعات و تحقیقات زنان.
[14] سارسه، میشل ریو (1390). تاریخ فمنیسم، ترجمة عبدالوهاب احمدی، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
[15] قاسمی، فائزه (1388). «بررسی نظریههای فمنیستی جنگ»، استاد راهنما: جواد امامجمعهزاده، مشاور: سعید وثوقی، پایاننامة کارشناسی ارشد، گروه علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان، دانشکدة علوم اداری و اقتصاد.
[16] گلمکانی، هوشنگ (1389). از کوچه سام، تهران، انتشارات رسش.
[17] لگیت، مارلین (1398). زنان در روزگارشان. ترجمة نیلوفر مهدیان، چ هفتم. نشر نی.
[18] مالوی، لورا (1382). «لذت بصری و سینمای روایی»، ترجمة فتاح محمدی، مجلة ارغنون، ش 23، ص 45، 46، 87، 88، 71، 72 و 254.
[19] مشیرزاده، حمیرا (1382). از جنبش تا نظریة اجتماعی: تاریخ دو قرن فمنیسم، تهران: شیرازه.
[20] ویلفورد، ویک (1375) ایدئولوژیهای سیاسی/ یان مکنزی و دیگران، ترجمة م. قائد، تهران: مرکز.
[21] نوذری، حسینعلی (1389). «فمنیسم و تاریخنگاری/ نظریهها و کاربستها»، ماهنامة علمی تخصصی اطلاعات حکمت و معرفت، ش 5، ص4ـ5.
[22] نلمز، جیل (1377). «زنان و سینما»، ترجمة امید نیکفرجام، مجلة فارابی، ش 29.
[23] Addams, Jane(1965). The Social Thought of Jane Addams, Editor: Christopher Lasch, Publisher: Bobbs-Merrill Co (December 1, 1965).
[24] Jason Seawright, John Gerring (2008). Case Selection Techniques in Case Study Research: A Menu of Qualitative and Quantitative Options. Political Science.
[25] King, W., & He, J. (2005). Understanding the Role and Methods of Meta- Analysis in IS Research. Communications of the Association for Information Systems,16, PP 665-686.
[26] McKibbin, Tony (2015). “Review: Adrian Martin (2014)”, Mise en Scène and Film Style: From Classical Hollywood to New Media Art. Film Philosophy. PP 156-163, (19).
[27] Mertens, D. (2014). “Literature Review and Focusing the Research. In D. Mertens”, Research and Evaluation in Education and Psychology (4 ed., p. 536). SAGE.
[28] Morgan, Robin (1982). The Anatomy of Freedom: Feminism in Four Dimensions, Publisher: Open Road Media, 2014. P.283.
[29] Polkinghorne, Donald E(2005). “Language and Meaning: Data Collection in Qualitative Research”, Journal of Counseling Psychology, Vol. 52, No. 2. 137.
[30] Sontag, Susan (1973). “The Third World of Women”, The Partisan Review, spring, 65, 180-206 (p: 192).