]1] آزاد ارمکی، تقی؛ امیر، آرمین (1388). «بررسی کارکردهای سینما در ایران (ارزیابی سینمای سالهای 1374 تا 1385 براساس توزیع کارکردی فیلمها)»، نشریة جامعهشناسی هنر و ادبیات، ش2، ص 99ـ130.
]2] بیچرانلو، عبدالله (1391). بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
]3] توسلی، غلامعباس (1382). «آیا میتوان بین کار زن در خانه و کار بیرون آشتی برقرار کرد»، نشریة مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان)، ش2، ص 3ـ26.
]4] چندلر، دانیل (1387). مبانی نشانهشناسی، ترجمة مهدی پارسا، تهران: سورة مهر.
]5] حبیبپور، کرم؛ طالبی، سحر؛ آهنگران، محمد (1392). «بازنمایی اشتغال زنان و نقش آن در ساختار خانواده (مطالعة موردی: سریالهای دلنوازان و همسایهها)»، فصلنامة مطالعات سبک زندگی، ش 3، ص 69ـ104.
]6] راجر دی، ویمر؛ جوزف آر، دمینیک (1384). تحقیق در رسانههای جمعی، ترجمة کاووس سیدامامی، تهران: سروش.
]7] راودراد، اعظم؛ زندی، مسعود (1385). «تغییرات نقش زن در سینمای ایران»، مجلة جهانی رسانه، دورة اول، ش2، ص 1ـ27.
]8] ربیعی، علی؛ احمدزاده نامور، فرناز (1387). «نظریة بازنمایی رسانهای و تحلیل افکار عمومی متقابل آمریکاییها و ایرانیها»، نشریة دانش سیاسی، ش2، ص 37ـ62.
]9] سروی زرگر، محمد؛ گیویان، عبدالله (1388). «بازنمایی ایران در سینمای هالیوود»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی ایران، دورة2، ش پیاپی8، ص147ـ177.
]10] سفیری، خدیجه؛ ایمانیان، سارا (1388). جامعهشناسی جنسیت، تهران: جامعهشناسان.
]11] سلبی، کیت؛ کاودری، رن (1380). راهنمای بررسی تلویزیون، ترجمة علی عامری مهابادی، چ اول، تهران: سروش.
]12] سلطانی گردفرامرزی، مهدی؛ رحمتی، محمدمهدی (1386). «شیوههای بازنمایی جنسیت در سینمای ایران»، نشریة مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دورة 3، ش10، ص 79ـ98.
]13] صادقی فسایی، سهیلا؛ بدریمنش، اعظم (1394). «مطالعة تفسیری نقش خانهداری»، فصلنامة فرهنگیـ تربیتی زنان و خانواده، دورة10، ش 31، ص 59ـ87.
]14] عباسزاده، محمد (1391). «تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی»، نشریة جامعهشناسی کاربردی (مجلةپژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، دورة 23، ش پیاپی 45، ص 19ـ34.
]15] علاسوند، فریبا (1390). زن در اسلام، قم: هاجر.
]16] فروتن، یعقوب (1390). «بازنمایی الگوهای اشتغال زنان در متون درسی ایران»، مجلة زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، دورة 9، ش پیاپی 33، ص 39ـ78.
]17] فیسک، جان (1376). «فرانوگرایی و تلویزیون»، ترجمة حسامالدین آشنا، فصلنامة رسانه، س8، ش پیاپی 31، ص 8ـ14.
]18] فیسک، جان (1380). «فرهنگ تلویزیون»، ترجمة مژگان برومند، فصلنامة ارغنون، ش19، ص 125ـ142.
]19] قاسمی، وحید؛ آقابابایی، احسان؛ صمیم، رضا (1387). «بررسی نقش و پایگاه اجتماعی زن و مرد در فیلمهای دهة 1370 سینمای ایران»، نشریة هنرهای زیبا، ش 35، ص 125ـ134.
]20] کاظمی، عباس؛ جوادی یگانه، محمدرضا (1385). «معرفی پژوهش، تحلیل محتوای فیلمهای سینمایی پس از انقلاب اسلامی دربارة نگرش نسبت به زنان»، کتاب زنان، س8، ش32، ص202ـ208.
]21] لیندلف، تامس آر؛ تیلور، برایان سی (1392). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات، ترجمة عبدالله گیویان، چ2، تهران: همشهری.
]22] معینیفر، حشمتالسادات؛ محمدخانی، نجمه (1390). «بازنمایی الگوی مصرف یک خانوادة امریکایی: سیمسونها در اوقات فراغت»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، دورة 4، ش اول، ص 105ـ128.
]23] ملکزاده، فهیمه (1392). تأثیر جنسیت بر اشتغال زنان، تهران: جامعهشناسان.
]24] مهدیزاده، سیدمحمد (1387). رسانهها و بازنمایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعة رسانهها.
]25] ندری ابیانه، فرشته (1385). «خانهداری، اشتغال و زنان ایرانی». مجلة بانوان شیعه، ش 9، ص 89ـ122.
]26] هال، استوارت (1393). معنا، فرهنگ و زندگی اجتماعی، ترجمة احمد گل محمدی، چ2، تهران: نی.
[27] Hall, S. (2003). Representation: Cultural Representations and Signifying Practices,London: Sage Publication.
[28] Hall, S. &Jhally, S. (2007). Representation & the Media, Northampton, MA: MediaEducation Foundation.