[1] افشانی، سید علیرضا؛ جواهرچیان، ندا؛ حقیقتیان، منصور (1398). «پروبلماتیک خودرهاییبخشی در فضای مجازی؛ کاوشی کیفی از چگونگی ابراز خود در میان میکرواینفلوئنسرهای اینستاگرامی شهر یزد»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دورة 8، ش اول، ص115-143.
[2] اکبرزاده جهرمی، سید جمالالدین؛ تقیآبادی، مسعود (1398). «ستارههای خرد ایرانی در قاب سلفی: مطالعه نشانه شناختی شهرت خرد در اینستاگرام»، مطالعات فرهنگ ارتباطات، س20، ش 46، ص113-155
[3] امیرمظاهری، امیرمسعود؛ ایرانشاهی، اعظم (1388). «فرصتهای فضای مجازی برای تعامل اجتماعی زنان ایرانی از دید زنان فعال در فضای مجازی»، فصلنامة علمی و پژوهشی علوم اجتماعی، س 5، ش2 ، ص 19-38.
[4] ایبانز، کریستینا آلفونسو (۱۳۸۳) «زنان در فضای مجازی: یک مدینة فاضله جدید؟»، زن فرزانه (فصلنامة مؤسسة مطالعات و تحقیقات زنان)، س اول، ش اول، ص32-60.
[5] ایگلتون، تری (1381). نظریة ادبی، ترجمة عباس مخبر، تهران: مرکز.
[6] بصیریان جهرمی، حسین؛ نحوی نظامآبادی، مرضیه (1395). «نشانهشناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین (مطالعة کاربران پرطرفدار ایرانی در اینستاگرام)»، رسانه، س27، ش 4 ، ص5-28.
[7] بودریار، ژان (1397). جامعة مصرفی، ترجمة پیروز ایزدی، تهران: ثالث.
[8] بهرامی برومند، مرضیه (1399). از زنان پردهنشین تا بدنهای رام، تهران: لوگوس.
[9] بهار، مهری؛ فروغی، مریم (1398). «مطالعة جنسیت از خلال فعالیتهای خیریة زنان در فضای مجازی (مورد خاص اینستاگرام)»، فصلنامة انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س15، ش 5، ص141-168
[10] پاینده، حسین (1395). نقد ادبی و مطالعات فرهنگی: قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری، تهران: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مؤسسة نشر.
[11] چینی، نفیسه؛ هاشمیانفر، سید علی؛ محمدی کنگرانی، حنانه (1397). «برساختهای اجتماعی زنان از زنانگی ریزوماتیک در بستر مراکز ورزشی، آرایشی و زیبایی»، فصلنامة علمیـ پژوهشی زن و جامعه، س9، ش 3 ، ص 85-115
[12] حسینی، مریم؛ ساسانی، فرهاد؛ نظردنیوی، سارا (1392). تحلیل نشانه شناسی اجتماعی فیلمنامه آژانس شیشه ای. زبان پژوهی، سال 8، شماره 18.
[13] حمزوی عابدی، فاطمه؛ باقریان، فاطمه؛ مظاهری، محمدعلی (1394). «بررسی ادراک زنان جوان ایرانی از هنجارهای زنانگی»، شناخت اجتماعی، س4، ش اول.
[15] ریتزر، جورج (1382). نظریههای جامعهشناسی دوران معاصر، ترجمة محسن ثلاثی، تهران: علمی.
[16] شادیطلب، ژاله (1382). «مشارکت اجتماعی زنان»، فصلنامه پژوهش زنان، ش 7، ص 21- 33
[17] عباسی، عاطفه؛ جعفری، علی (1399). «تأثیر کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها بر سبک زندگی کاربران ایرانی»، پژوهشهای ارتباطی، س27، ش اول، ص33-54
[18] علیخواه، فردین؛ کوهستانی، سمانه؛ واقعه دشتی، طاهره (1396). «نقش شبکههای اجتماعی موبایلی در زندگی زنان»، زن در فرهنگ و هنر، دورة 9، ش 4.
[19] فیض، داود؛ عارفی، امین؛ کهیاری حقیقت، امین (1395). «تأثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات»، کاوشهای مدیریت بازرگانی، س 8، ش 16، ص 185-209
[20] فوکو، میشل (1397). اراده به دانستن، ترجمة نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
[21] گرت، استفانی (1380). جامعهشناسی جنسیت، ترجمة کتایون بقایی، تهران: دیگر.
[22] گیدنز، آنتونی (1386). جامعهشناسی. ترجمة حسن چاوشیان، تهران: نی.
[23] محمدی، نریمان؛ کیانپور، مسعود؛ آقابابایی، احسان (1397). «فضای مجازی و بازتعریف نقشهای جنسیتی برساخت تعارضهای زنانگی در فیسبوک کردی»، زن در فرهنگ و هنر، دورة 10، ش اول، ، ص 47-73.
[24] موسوی، منصوره (1398). زنانگی و بدن، تهران: فیروزه.
[25] مهرپرور، سمانه (1398). «بازنمود زندگی روزمره در صفحات میکروسلبریتیهای زن اینستاگرام»، مطالعات رسانههای جدید، س5، ش 4، ص 71-116
[26] مهدیزاده، سید محمد (1391). نظریههای رسانة اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.
[27] یعقوبی، علی (1393). نظریههای مردانگی با تأکید بر رویکردهای جامعهشناختی. تهـران: پژواک.
[28] یعقوبی، علی؛ مقدسیزدی، هانیه (1395). دختران دانشجو و سنخشناسی زنانگی (مطالعة موردی دانشجویان دانشگاه گیلان)، زن در توسعه و سیاست، دورة 14، ش 4، ص 513-533
[29] Burt, R. S. (1999). “The social capital of opinion leaders”, Annals of the American Academy of Political and Social Science, 566, PP 37-54.
[30] Ferris, Kerry O. (2007). “The Sociology of Celebrity”, Sociology Compass 1 (1), PP 371–384.
[31] Freberg, K., Graham, K., McGaughey, K., & Freberg L. (2011). “Who are the social media influencers? A study of public perceptions of personality”, Public Relations Review, 37, PP 90-92.
[32] Gamson, J. (2011). “The unwatched life is not worth living: The elevation of the ordinary in celebrity culture”, MPLA, 126(4), PP 1061–1069.
[33] Jenkins, H. (2016). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. Nihal Yeğengil (Çev), İstanbul: İletişim Yayınları.
[34] Katz, E. (1957). “The two-step flow of communication: An up-to-date report on a hypothesis”, Public Opinion Quarterly, 21 , PP 61-78.
[35] Keller, J.M. (2012). “Virtual feminisms: Girls/ blogging communities, feminist activism, and participatory politics”, Information, Communication &Society, 15(3), PP 429-44.
[36] Khamis , Susie. Ang, Lawrence. Welling, Raymond (2017). “Self-branding, ‘micro-celebrity’ and the rise of Social Media Influencers”, Celebrity Studies, 8:2, PP 191-208.
[37] Kress, G. R., & Van Leeuwen, T. (1996). Reading images: The grammar of visual design. Psychology Press.
[38] Lazarseld, P., Berelson, B., & Gaudet, H. (1944). The people’s choice. How the voter makes up his mind in a presidential campaign. In R. Schmitt-Beck (Eds.), Presidential Campaign, New York/London. 13-18.
[39] Lerner, G. (1986). The creation of patriarchy. Oxford: Oxford University Press.
[40] Marwick, A. (2015). Instafame: Luxury Selfies in the Attention Economy .Copyright 2015 by Duke University Press, Public Culture journal.
[41] Nouri, M. (2018). The power of influence: traditional celebrity vs social media influencer.
[42] Organ, J. (2020). Social Media Mothering on Instagram: A Visual Analysis (Doctoral dissertation, Nova Southeastern University).
[43] Patowary, H. (2014). “A portrayal of Women in Indian Mass Media: An Investigation”, Journal of Education and Social Policy,1(1).
[44] Senft, T. M. (2008). Camgirls: Celebrity and community in the age of social networks. New York, NY: Peter Lang.
[45] Solomon, M. R. (1983). “The role of products as social stimuli: A symbolic interactionism perspective”, Journal of Consumer Research, 10, PP 319- 329.
[46] Sorgatz, R. (2008). The microfame game and the new rules of Internet celebrity. New York Magazine. Retrieved on July 1, 2019.
[48] Tanz, J. (2008). Internet famous: julia Allison and the secrets of self-promotion. Wired. Condé Nast Digital, 15.
[49] Tuchman, Gaye. (1978). Introduction: The Symbolic Annihilation of Women by the Mass Media. in Tuchman, Gaye, Kaplan Daniels, Arlene and Benét,James, eds, Hearth and Home: Images of Women in the Mass Media. New York: Oxford University Press.
[50] Wood, W. & Hayes, T. (2012). “Social influence on consumer decisions: Motives, modes, and consequences”, Journal ofConsumer Psychology, 22, PP 324-328