اسمیت، فیلیپ جی؛ هولفیش، هنریگوردون (1389). تفکر منطقی روش تعلیم و تربیت، ترجمة علی شریعتمداری. چ 8، تهران: سمت.
امیرتیموری، محمدحسن؛ زارع، محمد؛ ساریخانی، راحله؛ سالاری، مصطفی (1392). «بررسی میزان انطباق کتاب علوم تجربی سال دوم دبستان با مؤلفههای خلاقیت و سطوح بالای حیطۀ شناختی بلوم»، فصلنامة ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، س 3، ش 3، ص161ـ186.
برهمن، مریم؛ خدابخشی صادقآبادی، فاطمه (1396). «آموزش فلسفه برای کودکان»، فصلنامة پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، س 2، ش 9، ص90ـ104.
خسرونژاد، مرتضی (1390). چگونه توانایی اندیشة فلسفی کودکان را پرورش دهیم، مشهد: بهنشر.
خوشخوئی، منصور؛ ازنب، عطا (1394). «بررسی میزان توجه به مؤلفههای تفکر فلسفی در سند برنامة درسی ملی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامة تفکر و کودک، س 6، ش 2، ص37ـ62.
درهزرشکی، نسرین؛ برزگر بفرویی، کاظم؛ زندوانیان، احمد (1396)، «اثربخشی آموزش فلسفه به شیوة حلقة کندوکاو بر تفکر انتقادی در دانشآموزان دورة ابتدایی»، فصلنامة روانشناسی شناختی، س5، ش2، ص67ـ76.
سیف هاشمی، فخرالسادات؛ رجاییپور، سعید (1383). «بررسی رابطة بین ذهنیت فلسفی و میزان خلاقیت مدیران مدارس متوسطة شهر اصفهان در سال تحصیلی 1381ـ1382»، فصلنامة تعلیم و تربیت، شاول، ص31ـ64.
شعبانی، حسن (1389). روش تدریس پیشرفته (آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر)، چ 4، تهران: سمت.
ضرغامی، سعید؛ سجادیه، نرگس؛ قائدی، یحیی (1390)، «الگوی نظری فلسفه برای کودکان در ایران طرح پژوهش ملی»، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
طهماسبزاده شیخلار، داود؛ نظری، محسن (1397). «تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایة ششم ابتدایی براساس فرایندهای تفکر»، فصلنامة مطالعات روانشناسی تربیتی، س12، ش2، ص94ـ130.
عبدیالوار، علیرضا (1393). «تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایة ششم ابتدایی بـراسـاس ابعـاد تفکر از دیدگاه مارزینو»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان.
قائدی، یحیی (١٣٨٣). آموزش فلسفه به کودکان (بررسی مبانی نظری)، تهران: دواوین.
ــــــــــ (1386). «بررسی بنیادهای نظری برنامة درسی فلسفه برای کودکان از دیدگاه فیلسوفان عقلگرا»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، س 2، ش 7، ص 61ـ95.
مارزینو، رابرت. جی (1390). ابعاد تفکر در برنامهریزی درسی و تدریس، ترجمة قدسی احقر، چ 2، تهران: سیطرون.
مرعشی، سیدمنصور؛ هاشمی، سیدجلال؛ مقیمی گسک، اعظم (1391). «تحلیل محتوای کتابهای درسی بخوانیم و بنویسیم و هدیههای آسمان دورة ابتدایی براساس معیارهای برنامة درسی فلسفه برای کودکان»، فصلنامة تفکر و کودک، س3، شاول، ص 69ـ89.
مرعشی، منصور؛ حقیقی، جمال؛ بنابی مبارکی، زهرا؛ باشلیده، کیومرث (1386). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی بر پرورش مهارتهای استدلال در دانشآموزان دختر پایة سوم راهنمایی»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، س2، ش7، ص95ـ122.
میرزایی میرآبادی، خسرو؛ اسلامی، ادریس؛ آفانی، کمال (1395). «تحلیل محتوای کتب درسی تفکر و پژوهش پایة ششم ابتدایی و تفکر و سبک زندگی پایههای هفتم و هشتم متوسطة اول از منظر برنامه آموزش تفکر به کودکان»، س7، ش2، ص47-78.
ناجی، سعید (1389). «فلسفه برای کودکان و تحول در نظام آموزش و پرورش». فصلنامة اطلاعات حکمت و معرفت، س5، ش3، ص4ـ8.
هینز، جوآنا (1384). بچههای فیلسوف، ترجمة رضاعلی نوروزی، عبدالرسول جمشیدیان و مهرناز مهرابی کوشکی، چ 2، قم: سماء قلم.
Barrow, Wilma (2010). “Dialogic, Participation, and the Potential for Philosophy for Children”, Journal of Thinking Skills and Creativity, Vol 5, NO 2.
Di Masi, D, Santi, M (2016). “Learning democratic thinking: a curriculum to philosophy for children as citizens”, Journal of Curriculum Studies, 48(1), PP 136-150.
Dondlinger. M. J, Wilson, D. A (2012). “Creating an alternate reality: Critical, creative, and empathic thinking generated in the Global village Playground capstone experience”, Journal of Thinking skills and Creativity, 7(3): PP 153- 164.
Fisher, R (2005). Teaching Children to Think (2th), London, Nelson Thornes.
Haynes, J (2002). Children as philosophers, London: Routledge Falmer.
Haynes, J (2004). Children as Philosopher, Routledge Falmer, London and New York.
Hogan, Michael John (2006). “Cultivating Thought-Full and Creative Thinkers: A Comment on Quality Merging Costa with Claxton et al, Journal of Thinking Skills and Creativity, Vol 1, No. 1.
Lipman, Matthew (2003). Thinking in Education, 2 nd (edn.), Cambridge & New York: Cambridge University Press.
Lu, L, Ortlieb, E. T (2018). Teacher Candidates as Innovative ChangeAgents, Current Issues in Education, 11(5). Available: http://cie. ed. Asu.edu/ volume11/ number5.
Monteiro, C. Mattos, A, Margaret, G (2009). “Improving Critical Thinking and Clinical Reasoning with a Continuing Education Course”, Journal of Continuing Education in Nursing, Vol 40, No 3, PP 121-127.
Reznitskaya, A (2008). Philosophical Discussions in Elementary School Classrooms: Theory, Pedagogy, Research, Montclair State, University, New Jersey, USA.
Romey, Wiliyam (1968). Inquiry techniqus for teaching Science, London: Prentice hall.
Smith DE, Tegano DW (1992). “Relationship of scores on two personality measures: creativity and self-image”, Psychol Rep, 71(1): PP 43-9.
Worley, P (2016). Philosophy and children. The Philosophers' Magazine, (72), 119-120.