آقایوسفی، علیرضا و شریف، نسیم (1390). رابطۀ سبکهای حل مسئله و بهزیستی شخصی در دانشجویان. اندیشه و رفتار، 6(22)، 79-88.
احمدی، علی (1396). زیباییشناسی و خاستگاه آن در پویهشناسی صور معماری. پایاننامۀ کارشناسیارشد دانشگاه آزاد اسلامی. واحد کرمان.
برتلمی، ژان (1396). زیباشناسی. ترجمۀ احمد سمیعی. تهران: سخن.
بهروزی، بهروز، فرهادی، مهران، خزایی، حبیبالله و مهرابی، حسینعلی (1392). مقایسۀ ابعاد شخصیت و سبکهای حل مسئله در مبتلایان به بیماری کرونری قلب، کمردرد مزمن و افراد سالم. ماهنامۀ علمی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، 17(2)، 68-75.
خانصنمی، شعبانعلی، عابدینی، زهرا، شاهسیاه، مرضیه و طاهریخرامه، زهرا (1394). بررسی رابطۀ جهتگیری مذهبی با کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 22(2)، 28-36.
رستگار، احمد (1396). ارائۀ مدل علی روابط نیاز به شناخت و درگیری شناختی با نقش واسطهای اهداف پیشرفت و هیجانات تحصیل. دو فصلنامه علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی، 6(1)، 9- 26.
رشید، خسرو، بیات، احمد (1398). تبیین رابطۀ ابعاد سرمایههای روانشناختی و مؤلفههای همدلی عاطفی با میانجیگری هوش زیباشناسی. علوم روانشناختی، 18(74)، 171-180.
زارع، حسین و شیخبهایی، پریسا (1393). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل مسئله بر ارتقا و بهبود سبکهای تصمیمگیری در والدین کودکان کمتوان ذهنی. پژوهشهای کاربردی در روانشناسی تربیتی، 1(2)، 1-10.
مختاری، حیدر و داورپناه، محمدرضا (1391). نیاز به شناخت و تأثیر آن بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان. پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، 2(1)، 33-54.
مورن، ادگار (1376). انسانشناسی شناخت. ترجمۀ علی اسدی. تهران: سروش.
وحدتطلب، مسعود (1395). زیباییشناسی خویشتنخواه نقش سرشت مشترک زیستی در داوری زیبایی. صفه، 24(64)، 5-18.
هومن، حیدرعلی (۱۳۸6). مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل. تهران: سمت.
Ang, S., Van Dyne, L., & Koh, C. (2006). Personality correlates of the four-factor model of cultural intelligence. Group & Organization Management, 31(1), 100-123.
Arpacı, D., & Bardakçı, M. (2016). An Investigation on the Relationship between Prospective Teachers'' Early Teacher Identity and Their Need for Cognition.
Journal of Education and Training Studies, 4(3), 9-19.
http://jets.redfame.com
Bairisal, S., & Kumar, J. (2019). Design and Development of a New Instrument for Measuring Aesthetic Sensitivity. In Research into Design for a Connected World (pp. 281-290). Springer, Singapore.
Bloom, S. B. Hasting, J. T., & Madams, G. F. (2011). Handbook of formative and summative evolution of student learning. New York: McGraw-hill.
Brodey, W. (1969). The other than visual world of the blind. Ekistics, 28, 100-103.
Cacioppo, J. T., Petty, R. E., Feinstein, J. A., & Jarvis, W. B. G. (1996). Dispositional differences in cognitivation: The life and time of individuals varying in need for cognition. Psychological Bulletin, 119, 197-253.
Cassidy, T., & Long, C. (2013). Problem solving style. Stress and Psychological illness: Development of a multifactorial measure. British Journal of Clinical Psychology, 3(5), 265-277.
Cohen, A. R., Stotland, E., & Wolfe, D. M. (1955). An experimental investigation of need for cognition. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 51(2), 291.
Córdova, F. M., Díaz, M. H., Cifuentes, F., Cañete, L., & Palominos, F. (2015). Identifying problem solving strategies for learning styles in engineering students subjected to intelligence test and EEG monitoring. Procedia Computer Science, 55, 18-27.
Corradi, G., Belman, M., Currò, T., Chuquichambi, E. G., Rey, C., & Nadal, M. (2019). Aesthetic sensitivity to curvature in real objects and abstract designs. Acta Psychologica, 197, 124-130.
Corradi, G., Chuquichambi, E. G., Barrada, J. R., Clemente, A., & Nadal, M. (2020). A new conception of visual aesthetic sensitivity. British Journal of Psychology, 111(4), 630-658.
Diaconu-Gherasim, L. R., Tepordei, A. M., Mairean, C., & Rusu, A. (2019). Intelligence beliefs, goal orientations and children’s academic achievement: does the children’s gender matter? Educational Studies, 45(1), 95-112.
Earley, P. C., & Ang, S. (2003). Cultural intelligence: Individual interaction across cultures, CA, Stanford Bushness Books.
Fleischhauer, M., Enge, S., Brocke, B., Ullrich, J., Strobel, A., & Strobel, A. (2010). Same or different? Clarifying the relationship of need for cognition to personality and intelligence. Personality and Social Psychology Bulletin, 36(1), 82-96.
Gary, W. N., & Hepner, P. (1986). Problem Solving self-appraisal, awareness and utilization of campus Helping resources. Journal of Counseling Psychology, 133(1), 34-44.
Isaksen, S. G., Dorval, K. B., & Treffinger, D. J. (2010). Creative Approaches to Problem Solving: A Framework for Innovation and Change. SAGE Publications.
Levinson, A. (2009). Technology, international trade, and pollution from US manufacturing. American Economic Review, 99(5), 2177-92.
Liu, K. L., Tsai, W. C., & Lee, C. H. (2020). Non-mycosis fungoides cutaneous lymphomas in a referral center in Taiwan: A retrospective case series and literature review. Plos one, 15(1), e0228046.
Lopes-Murphy, S. A. (2013). Evaluating the Impact of Two Globalization Projects on College Students'' Cultural Competence and Cultural Intelligence (CQ). Journal of Effective Teaching, 13(1), 5-18.
Marsico, G., & Tateo, L. (2018). Introduction: The construct of educational self. In the Emergence of Self in Educational Contexts (pp. 1-14).
Mohammadi, S. D., Moslemi, Z., & Ghomi, M. (2021). The relationship between, academic motivation with academic burnout and academic achievement in students. Development Strategies in Medical Education, 8(2), 11-23.
Myszkowski, N., & Storme, M. (2019). Judge response theory? A call to upgrade our psychometrical account of creativity judgments. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 13(2), 167.
Myszkowski, N., Çelik, P., & Storme, M. (2020). Commentary on Corradi et al.’s (2019) new conception of aesthetic sensitivity: Is the ability conception dead? British Journal of Psychology, 111(4), 659-662.
Nair, K. U., & Ramnarayan, S. (2000). Individual differences in need for cognition and complex problem solving. Journal of Research in Personality, 34(3), 305-28.
Petty, R. E., Brinol, P., Loersch, Ch., & McCaslin, M. J. (2009). The need for cognition. In M. R. Leary & R. H. Hoyle (Eds.), Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Publications. p. 318-329.
Raver, L., & Van Dyne, L. (2017). Developing cultural intelligence. Cambridge University Press, 407-440.
Sbitnieva, O. F., Sbitnieva, L. M., Ovcharenko, H. E., Furkalo, V. S., & Bondar, S. S. (2020). Aesthetic education as a topical direction of preparation of a modern specialist. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(5).
Shelley, J. (2019). The default theory of aesthetic value. The British Journal of Aesthetics, 59(1), 1-12.
Smith, L. F., Smith, J. K., & Tinio, P. P. (2017). Time spent viewing art and reading labels. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 11(1), 77.
Süzen, H. N. (2020). Art and Aesthetics in Higher Education. Online Submission, 7(6), 335-350.
Tuleja, E. A. (2014). Developing cultural intelligence for global leadership through mindfulness. Journal of Teaching in International Business, 25(1), 5-24.
Wawrosz, P., & Jurasek, M. (2021). Developing Intercultural Efficiency: The Relationship between Cultural Intelligence and Self-Efficacy. Social Sciences, 10(8), 312.