[1] قرآن کریم.
[2] ابنشهر آشوب مازندرانی، محمدبنعلی (1379ق). المناقب آل ابیطالب علیهمالسلام، قم: علامه.
[3] ابنقولویه، ابوالقاسم جعفربنمحمد (1356ق). کاملالزیارات، نجف: نشر مرتضوی.
[4] ابنکثیر، اسماعیلبنعمرو (1419). تفسیرالقرآن العظیم، بیروت: دارالکتب العلمیة.
[5] بحرانی، سید هاشم (1416). البرهان فی تفسیر القرآن، تهران: بنیاد بعثت.
[6] برومند، محمدحسین (1384). درسنامة تفسیر قرآن، تهران: دانشکدة الهیات دانشگاه تهران.
[7] جلالیکندری، سهیلا (1376). «جایگاه زن در قرآن کریم»، مجلة علوم انسانی، ش23، ص49ـ64.
[8] جوادی آملی، عبدالله (1381). زن در آیینة جلال و جمال، تهران: مرکز نشر اسراء، چ 6.
[9] ــــــــــ (1389). تفسیر تسنیم، قم: مرکز نشر اسراء، چ5.
[10] حاکم نیشابوری (1411). المستدرک علی الصحیحین، بیروت: دارالکتب العلمیه.
[11] حمیری، ابیالعباس عبداللهبنجعفر (بیتا). قربالاسناد، تهران: کتابفروشی نینوا.
[12] خویی، سیدابوالقاسم (1410). التنقیح فی شرح العروة الوثقی، قم: دارالهادی للمطبوعات، چ3.
[13] دشتی، محمد (1379). فرهنگ سخنان حضرت فاطمۀ زهرا، تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل سازمان تبلیغات اسلامی، چ2.
[14] رازى، فخرالدینابوعبدالله محمدبنعمر (1420). مفاتیحالغیب، بیروت: دار احیاء التراث العربى، چ3.
[15] زمخشرى محمود (1407). الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل، بیروت: دارالکتاب العربی، چ3.
[16] سبحانیتبریزی، جعفر (1380). «مکانت زن درقرآن»، پژوهشهای قرآنی، ش 25 و 26،ص 10-25.
[17] سیوطی، جلال الدین عبدالرحمن بنابیبکر (1404). الدر المنثور فی تفسیر المأثور، قم: کتابخانة آیتالله مرعشى نجفى.
[18] شاذلی، سید بنقطببنابراهیم (1412). فى ظلال القرآن، قاهره: دارالشروق، چ17.
[19] صدوق، شیخ محمدبنعلیبنبابویه (1400). امالی الصدوق، بیروت: اعلمی، چ5.
[20] ــــــــــ (بیتا). علل الشرایع، قم: نشر داوری.
[21] ــــــــــ (1403). معانی الاخبار، قم:جامعه مدرسین.
[22] طباطبایى سید محمدحسین (1417). المیزان فى تفسیر القرآن، قم: دفتر انتشارات اسلامى جامعة مدرسین حوزة علمیة قم، چ5.
[23] ــــــــــ (1374). تفسیرالمیزان (سیدمحمدباقر موسوی همدانی)، قم: دفتر انتشارات اسلامى جامعة مدرسین حوزة علمیة قم، چ5.
[24] طبرسى فضلبنحسن (1372). مجمع البیان فى تفسیر القرآن، چ3، تهران: انتشارات ناصر خسرو.
[25] ــــــــــ (1372). مکارمالاخلاق، چ4، قم: شریفرضی.
[26] طبرسی، احمد بن علی (1403). الإحتجاج على أهل اللجاج، مشهد: مرتضى.
[27] طوسى محمدبنحسن (بیتا). التبیان فى تفسیر القرآن، بیروت: داراحیاء التراث العربى.
[28] ــــــــــ (بیتا) الامالی، قم: دارالثقافة.
[29] عروسی حویزی، عبد علیبنجمعه(1415). نور الثقلین، قم:انتشارات اسماعیلیان، چ4.
[30] علیاکبریان، حسنعلی (1387). «تأملى در مبانى استنباط احکام زنان»، مجلۀ فقه، ش 57، ص38ـ84.
[31] فراتکوفی، فراتبنابراهیم (1410). تفسیر فراتالکوفی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامى.
[32] فیروزی، رضا؛ فرهمندپور، فهیمه (1391). «بررسی جهانشناختی حجاب در ساختار اسماءالله از منظر آیات و روایات»، زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان)، ش 14، ص5ـ17.
[33] قطب راوندی، ابوالحسین سعید بن عبدالله بن حسین بن هبةالله، الخرائج و الجرائح، قم: مدرسة امام مهدی، 1409.
[34] قمی، علیبنابراهیم (1367). التفسیر، قم: دارالکتاب، چاپ چهارم.
[35] کلینی، محمدبنیعقوب (1362). الکافی، تهران: انتشارات اسلامیه، چ2.
[36] مجلسی، محمدباقر، بحار الانوارالجامعه لدرر اخبار الائمة الاطهار، تهران: انتشارات دارالکتب الاسلامیه.
[37] مطهری، مرتضی (1380). «نکتهها و یادداشتهایی دربارة زن در قرآن»، پژوهشهای قرآنی، پاییز و زمستان، ش 27 و 28.
[38] معرفت، محمدهادی (1381). «جایگاه ممتاز زن در قرآن و پاسخ به چند شبهه»، مجلة الهیات و حقوق، ش 4 و 5، ص227ـ232.
[39] مفید، محمدبنمحمدبننعمان (1413). الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، قم: کنگرة شیخ مفید.
[40] ــــــــــ (1413). الامالی، قم: کنگرة شیخ مفید.
[41] مکارم شیرازى، ناصر (1374). تفسیر نمونه، تهران: دارالکتب الإسلامیة.
[42] موسوی خمینی، سید روحالله (1379). صحیفة امام، تهران: مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره).
[43] ــــــــــ (1381). سرالصلوة، تهران: مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره).