[1] آبوت، پاملا؛ والاس، کلر (1385). جامعهشناسی زنان، ترجمة منیژه نجم عراقی، چ 4، تهران: نی.
[2] احمدپناهی سمنانی، محمد (1364). ترانههای محلی ایران، تهران: مؤلف.
[3] اسدی، علیرضا؛ رزمگیر، مهین؛ شوهانی، علیرضا (1397). «بررسی کاربرد نظریة استعارة مفهومی در تعیین سبک نوشتار زنانه؛ مطالعة موردی چهار رمان سووشون، پرندة من، دالان بهشت و ای کاش گل سرخ نبود»، فصلنامة پژوهشهای ادبی، س 15، ش 62، ص 9ـ32.
[4] بشیریه، حسین (1379). نظریههای فرهنگ در قرن بیستم، تهران: مؤسسة فرهنگی آیندهپویان.
[5] بهمنی مطلق، یدالله و مروی، بهزاد (1393). «رابطة زبان و جنسیت در رمان شبهای تهران». دوفصلنامة زبان و ادبیات فارسی، سال 22، شمارة 76، ص 7ـ 26.
[6] بیدکی، هادی (1395). سهخشتیهای کرمانجی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
[7] پورنعمت رودسری، منیژه؛ بذرافکن، مهتا؛ روحانی، علی (1392). «لالاییها: دغدغههای زنانه، بازنمایی اجتماعی لالاییهای استان بوشهر»، مجلة زن در فرهنگ و هنر، دورة 6، ش 2، ص 265ـ281.
[8] توحدی، کلیمالله (1374). ترانههای کرمانجی خراسان، مشهد: واقفی.
[9] ــــــــــ (1393). هزار و یکشب کرمانج: فلسفة شعر و موسیقی کرمانج خراسان، داستانها، حکایتها و روایتها، مشهد: توحدی.
[10] حبیبی، علیاصغر؛ احمدی چناری، علیاکبر؛ بهمدی، زهرا (1393). «بررسی تطبیقی درونمایههای اجتماعی مشترک در شعر فروغ فرخزاد و سعاد الصباح با تکیه بر رویکرد زنانه»، نشریة علمی پژوهشی ادبیات تطبیقی دانشگاه کرمان، س 6، ش 11، ص 95ـ117.
[11] حسینپور، اسماعیل (1393). دیار و دوتار(تحلیل سهخشتیهای کرمانجی کردهای خراسان)، قم: عمو علوی.
[12] رستمی، عظیم؛ رستمی، فرامرز (1387). یکصد سهخشتی کرمانجی، مشهد: سخنگستر.
[13] سپاهی لائین، علیرضا (1376) «سهخشتی شعر ویژة کرمانجها»، ادبیات و زبانها، ش 21، ص 158ـ163.
[14] سلدن، رامان؛ ویدوسون، پیتر (1378). راهنمای نظریة ادبی معاصر، ترجمة عباس مخبر، چ 2، تهران: طرح نو.
[15] سلیمی کوچی، ابراهیم؛ شفیعی، سمانه (1393). «خوانش تطبیقی دو رمان چراغها را من خاموش میکنم و دفترچة ممنوع براساس نظریة مونث نگری در نوشتار زنانه»، دوفصلنامة ادبیات تطبیقی، دورة 2، ش 2، ص 57ـ78.
[16] شمیسا، سیروس (1388). نقد ادبی، چ 3، تهران: میترا.
[17] طاهری، صدرالدین (1397). «تحلیل نشانهشناختی روایت اقلیت دوچندان در هنر لورنا سیمپسون»، زن در فرهنگ و هنر، دورة 10، ش 3، ص 333ـ350.
[18] علا، شراره (1389). زن از نگاه دو زن، نقد تطبیقی بر آثار دو نویسندة زن، تهران: نیکخرد.
[19] علیپور، اسماعیل (1395). «سرودههایی از شاخة ادبیات شفاهی ایران: سهخشتیهای کرمانجی»، زبان فارسی و گویشهای ایرانی، س اول، دورة اول، ص 113ـ131.
[20] غلامی، حمیده؛ بخشیزاده، معصومه (1392). «شعر زنانة ایران و سبک و گویشی زنانه»، سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، س 6، ش 4، شمارة پیاپی 22، ص 225ـ244.
[21] فاضلی، نعمتالله؛ ملکی، ابراهیم (1390). «بررسی بازنمایی زنان در ترانههای فولکلوریک کردی»، فصلنامة مطالعات میانفرهنگی، س 6، ش 16، ص 89ـ114.
[22] گرین، کیت؛ لبیهان، جیل (1383). درسنامة نظریه و نقد ادبی، ترجمة حسین پاینده و گروه مترجمان، تهران: روزنگار.
[23] متولی حقیقی، یوسف (1391). «بررسی بازتاب برخی از وقایع تاریخی و اجتماعی در موسیقی مقامی قوچان»، پژوهشنامة تاریخ، ش 28، ص 149ـ173.
[24] محمدپور، احمد؛ کریمی، جلیل؛ معروفپور، نشمیل (1391). «مطالعة تفسیری بازنمایی زن در ضربالمثلهای کردی (مورد مطالعه: گویش سریانیـ مکریانی)»، مجلة زن در فرهنگ و هنر، دورة 4، ش 3، ص 65ـ83.
[25] محمدی اصل، عباس (1388). جنسیت و زبانشناسی اجتماعی، تهران: گلآذین.
[26] مسیح، هیوا (1386). سهخشتی ترانههای کوچک کرمانج، تهران: نگاه.
[27] ملکی، ابراهیم (1389). «بررسی بازنمایی زنان در زنان در ترانههای فولکلوریک لکی و لری»، فصلنامة علوم اجتماعی، ش 49، ص 219ـ250.
[28] نجمعراقی، منیژه؛ صالحپور، مرسده؛ موسوی، نسترن (1382). زن و ادبیات: سلسلهپژوهشهای نظری دربارة مسائل زنان، تهران: چشمه.
[29] نیکبخش، زینب (1395). «گذری بر نوخسروانیها و کوتهسرودههای محلی»، مطالعات ادبیات، عرفان و فلسفه، دورة 2، ش 2، ص 122ـ133.
[30] ولیزاده، وحید (1390). «جنسیت در آثار رماننویسان زن ایرانی»، مجلة نقد ادبی، س اول، ش اول، ص 191ـ224.
[31] Bucher, K. (1899). Arbeit und Rhythmus. Leipzig: B. G. Teubner.
[32] Goddard, Angella & Mean Patterson, Lindsey (2000). Language and Gender. New York: Routledge.
[33] Ivanov, Vladimir (1925). “Rustic Poetry in the Dialect of Khorasan.” Journal and Proceedings of the Asiatic Society of Bengal, No. 21, PP 233-313.
[34] Jalil, Jalil & Schadkam, Gule (2012). Sechischti Kurmanji, Xorasan. Wien: Institut für Kurdologie.
[35] Lakoff, Robin (1975). “Language and woman’s place”. Language in society. No. 2. PP 45-80
[36] Talbot, Mary M. (2010). Language & Gender. London: Cambridge.
[37] Cixous, Hélène (1975). “Le rire de la Méduse” L’Arc, vol. 61. PP 39-54.
[38] Hart, Lynda (1994). Fatal Women: Lesbian Sexuality and the Mark of Aggression, Princeton: Princeton University Press.
[39] Enos, Theresa (1996). Encyclopedia of Rhetoric and Composition: Communication from Ancient Times to the Information Age, London: Routledge.
[40] de Beauvoir, Simone (1949). Le deuxième sexe. Paris: Gallimard.
[41] Woolf, Virginia (1929). A Room of One’s Own. London: Hogarth Press.
[42] Friedan, Betty (1963). The Feminine Mystique, New York: W. W. Norton & Company, Inc.
[43] Lessing, Doris (1962). The Golden Notebook: A Novel, London: Michael Joseph Ltd.
[44] Trudgill, Peter (1992). Introducing language and society, London: Penguin.
[45] Zimmerman, Don H. & West, Candace (1975). “Sex roles, interruptions and sciences in conversations.” In: Language and Sex. B. Thomas and N. Henly (Eds). Rowley: Newbury House. PP 105-129.
[46] Fishman, Pamela. M. (1983). “Interaction: The work women do”. In: B. Thorne, C. Kramarae, & N. Henley, (Eds.), Language, gender, and society. Cambridge: Newbury House. PP 89-101.
[47] Showalter, Elaine. (1977). A literature of their own: British women novelists from Brontë to Lessing. Princeton: Princeton University Press.