1] قرآن کریم.
[2] اعزازی، شهلا (1383). «مفهومشناسی خشونت»، مجلة حورا، ش10، ص 12-18.
[3] اعزازی، شهلا (1388). «قوانین مربوط به خانواده، بازتولید خشونت ساختاری علیه زنان است»، مصاحبه با سایت مدرسة فمنیستی مورخة 23/11
[4] آقاسی، محمد (1396). نگرش مردم ایران به ماهواره و میزان مصرف آن، مرکز افکارسنجی دانشجویان.
[5] احسائی، ابن ابی جمهور (1405ق). عوالیاللآلی، قم: انتشارات سیدالشهداء
[6] اربلی، علیبنعیسی (1381ق). کشفالغمّه، تبریز: مکتب بنی هاشمی.
[7] بستان، حسین (1386). اسلام و تفاوت های جنسیتی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
[8] بودریار، ژان (1389) جامعة مصرفی، اسطورهها و ساختارها، ترجمة پیروز ایزدی، تهران: ثالث.
[9] پایدار، ابوالقاسم (1376). نهجالفصاحه، تهران: جاویدان.
[10] تاجیک، محمدرضا (1383). گفتمان، پادگفتمان و سیاست، تهران: مؤسسة توسعة علوم انسانی.
[11] تمیمی، عبدالواحدبن محمد (1366). غررالحکم و دررالکلم، قم: تبلیغات اسلامی حوزة علمیه.
[12] حرانی، حسنبنشعبه (1404ق). تحفالعقول، قم: جامعة مدرسین حوزة علمیة قم.
[13] حرعاملى، محمدبنحسن (1416ق). وسایلالشیعه الى تفاصیل مسائلالشریعه، قم: مؤسسه آلالبیت لاحیاء التراث.
[14] خلجآبادی و مهریار (1389). «نقش خانواده در ارتباطات با جنس مخالف قبل از ازدواج در دختران دانشجو در تهران»، فصلنامة خانوادهپژوهی، ش 6.
[15] خمینی، سید روحالله (1368). صحیفة نور، تهران: دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره).
[16] دیلمی، حسنبنابیالحسن (1412ق). ارشاد القلوب، قم: شریف رضی.
[17] راسل، برتراند (1387). زناشویی و اخلاق، ترجمة ابراهیم یونسی، تهران: اندیشه.
[18] راوندی، سیدفضلالله (1366). النوادر، قم: دارالکتاب.
[19] رجبلو، علی؛ اصغری، سارا (1389). «جهانیشدن و بازاندیشی الگوهای دوستی دختران و پسران: مطالعة موردی دانشجویان دانشگاه تهران»، مطالعات اجتماعیـ روانشناختی زنان، ش 24، ص73-92.
[20] سجستانی، سلیمانبناشعث (1373). سنن ابیداوود، قم: دارالاحیاء السنه النبویه.
[21] سلطانی، علیاصغر (1384). قدرت گفتمان و زبان؛ سازوکارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران، تهران: نی.
[22] سلیمینیا، لیلا و همکاران (1384). «نقش سلامت روان در ظهور رفتارهای پرخطر نوجوانان»، فصلنامة رفاه اجتماعی، ش 19، ص75-90
[23] سیدرضی، محمدبنحسین (1380). نهجالبلاغه، ترجمة سیدجعفر شهیدی، تهران: علمی فرهنگی.
[24] شیخ مفید، محمدبننعمان (1413ق). الاختصاص، قم: کنگرة شیخ مفید.
[25] صادقیفسایی، سهیلا؛ عرفانمنش، ایمان (1395). گفتمانها و خانوادة ایرانی: جامعهشناسی الگوهای خانواده، پس از مناقشة مدرنیته در ایران، تهران: دانشگاه تهران.
[26] صدر، محمدباقر (1375). اقتصادنا، قم: بوستان کتاب.
[27] صدوق، محمدبنعلی (1413ق). من لایحضره الفقیه، قم: جامعة مدرسین حوزة علمیة قم.
[28] طباطبایییزدی، سیدکاظم (1337ق). عروهالوثقی، قم: مؤسسه نشر اسلامى.
[29] طبرسى، فضلبنحسن (1408ق). مکارمالاخلاق، بیروت: دارالحوراء.
[30] طبرسى، فضلبنحسن (1372). مجمعالبیان فی تفسیر القرآن، تهران: ناصرخسرو.
[31] عظیمی و همکاران (1394). «ارزشها، نگرشها و کنشهای جوانان در همسرگزینی و روابط پیش از ازدواج»، فصلنامة راهبرد فرهنگ، ش 9، ص179-212
[32] علاسوند، فریبا (1390). زن در اسلام، قم: دفتر مطالعات و تحقیقات زنان.
[33] علیتبار و همکاران (1393). «بررسی رابطة بین روابط جنسی پیش از ازدواج با نگرش به روابط فرازناشویی»، فصلنامة خانوادهپژوهی، ش 10، ص255-267
[34] فروید، زیگموند (1342). پیدایش روانکاوی، ترجمة هاشم رضی، تهران: مؤسسة مطبوعاتی فراهانی.
[35] فوکو، میشل (1384). اراده به دانستن، ترجمة نیکو سرخوش، تهران: نی.
[36] کانت، ایمانوئل (1372). اندیشههایی درباب آموزش و پرورش، ترجمة غلامحسین شکوهی، تهران: دانشگاه تهران.
[37] کرکندال، لستر (1331). آموزش جنسی اطفال، ترجمة مهدی جلالی، تهران: فرانکلین.
[38] کلهر، سینا (1393). «بررسی عوامل مؤثر بر اجرای سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»، رسالة دکتری جامعهشناسی فرهنگی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران.
[39] کلینى، محمدبنیعقوب (1429ق). الکافى، قم: دارالحدیث للطباععه والنشر.
[40] گرمارودی و همکاران (1388). عادات پرخطر بهداشتی در دانشآموزان شهر تهران، پژوهشکدة علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، ش 9، ص13-19.
[41] مقدمی، محمدتقی (1390). «نظریة تحلیل گفتمان لاکلاو و موف و نقد آن»، مجلة معرفت، س 2، ش2، ص91-124.
[42] مجلسی، محمدباقر (1404ق). بحارالانوار، بیروت: مؤسسة الوفاء.
[43] محمدی ریشهری، محمد (1386). میزان الحکمه، قم: دارالحدیث.
[44] مطهری، مرتضی (1385). نظام حقوق زن در اسلام، تهران: صدرا.
[45] ــــــــــ (1384). اخلاق جنسی در اسلام و غرب، تهران: صدرا.
[46] نوریطبرسی، حسینبنمحمدتقی (1401ق). مستدرکالوسایل و مستنبطالمسایل، قم: آلالبیت لاحیاء التراث.
[47] واعظی، منصور (1392). وضعیتسنجی پوشش و آرایش ایرانیان، شورای فرهنگ عمومی کشور.
[48] هندی، علاءالدین (1413ق). کنزالعمال، بیروت: مؤسسة الپایاننامه
[49] هوارث، دیوید (1377). «نظریة گفتمان»، ترجمة سیدعلیاصغر سلطانی. فصلنامة علومسیاسی، ش 2، ص156-183
[50] یورگنسن، ماریان؛ فیلیپس، لویز (1389). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمة هادی جلیلی، تهران: نی.
[51] Anderson. E, (1999). Decency, Violence, and the Moral Life of the Inner city. New York: Norton.
[52] Bancroft, J. (1989). Human Sexuality and Its Problem, 2nd, Edinburgh: Churchill Living Stone.
[53] Berryman JC, Hargreaves D, Herbert M, Taylor A. Developmental Psychology and You. London: British Psychological Society.
[54] Curvino, M. & Fischer M.G. (2014). “Claiming comprehensive sex education is a right does not make it so: a close reading of international law”, New Biotech. 20(1), p72-98
[55] Fisher, H.E. (1982). The Sex Contract: The Evolution of Human Behavior. New York: William Morrow.
[56] Foucault, M. (1976). The history of sexuality, Volume I: The will to knowledge. Harmon’s worth: Penguin Books.
[57] Goldman, J. D. (2010). The new sexuality education curriculum for Queensland primary schools. Sex Education, 10(1), p47-66
[58] Hayes, I. (1995). Sex education in the early years. Health Education, 95(1), p22-27
[59] Johnson, V.E. (1970). Human Sexual Inadequacy, Boston: Little, Brown.
[60] Jones, T. (2011). A sexuality education discourses framework: Conservative, liberal, critical and post-modern. American Journal of Sexuality Education.
[61] Kontula, O. (2010). “The evolution of sex education and students' sexual knowledge in Finland in the 2000s”, Sex Education, 10(4),p373-386
[62] Laclau, E. and Mouffe, C. (1985). Hegemony and Socialist Strategy: Towards a Radical Democratic Politics. London: Verso.
[63] Lee, Y.M. (2015). Factors related to sexual behaviors and sexual education programs for Asian-American adolescents. ANR; 28(3), p222-228
[64] Mathews, B. (2010). Healthy sexual development: A multidisciplinary framework for research. International Journal of Sexual Health. 22(1),p14-19
[65] Michaelson, K. (2015). Evaluation of holistic sexuality education: A European Expert Group consensus agreement. The European Journal of Contraception and reproductive Health Care.
[66] Pillai, V. K. (1993). “Teenage sexual activity in Zambia: The need for a sex education policy”, Journal of Biosocial Science, 25 (3), p411-414
[67] Reis, J. (1989). An Examination of Young Adolescents' Knowledge of and Attitude toward Sexuality According to Perceived Contraceptive Responsibility. J Appl Soc Psychology.
[68] Santrock. J. W. (1997). Life - Span Development. McGraw Hill.
[69] Spence, S.H. (1991). Psychosexual Therapy: A Cognitive-Behavioral, Approach Landon: Chapman and Hall.
[70] Stevens, R. J. (2004). Why do educational innovations come and go? What do we know? What can we do? Teaching and Teacher Education, 2
[71] UNESCO. (2009). International technical guidance on sexuality education. An evidence informed approach for schools, teachers and health educators. Paris, France: United nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO).
[72] Vincent, M. L. (1987). “Reducing adolescent pregnancy through school-and community-based education”, Journal of the American Medical Association, 257(24), p 3382-3386
[73] Whestheimer, R. & Lopater, S. (2002). Human Sexuality: A Psychology Perspective, Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
[74] WHO Regional Office for Europe. (2010). Standards for sexuality education in Europe. A framework for policy makers, educational and health authorities and specialists. Cologne: World Health Organization, Regional office for Europe, and Bundeszentrale für gesundheidliche Aufkläring (BzgA) (Federal Centre for Health Education).
[75] Williams, J. E. (1985). Appalachian adolescent health education project (AAHEP) evaluation: A study of teen pregnancy in East.