اسدی، عباس؛ عبدی، ندا (1391). «نقش و عملکرد زن در تبلیغات بازرگانی تلویزیون ایران (تحلیل محتوای پیامهای بازرگانی شبکة سه سیما، در سه ماه مهر، آبان و آذر 1391)»، پژوهشنامة زنان، ش 2، ص 1ـ20.
استریناتی، دومینیک (1380). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمة ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
بهار، مهری؛ حاجیمحمدی، علی (1389). «برساخت تصویر زنان در آگهیهای بازرگانی تلویزیون ایران»، تحقیقات زنان، ش اول، ص 1ـ21.
پاینده، حسین (1385). قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون ایران، تهران: روزنگار.
جمعدار، الهام (1373). «تحلیل سیمای زن در سینمای پس از انقلاب»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
حاضری، علیمحمد؛ ایراننژاد، ابراهیم؛ مهرآیین، مصطفی (1390). «گفتمان اصلاحطلبی اسلامی در ایران پس از انقلاب»، جامعهشناسی تاریخی، ش 13، ص 109ـ152.
دووینیو، ژان (1379). جامعهشناسی هنر، ترجمة مهدی سحابی، تهران: مرکز.
راودراد، اعظم (1378). «تبیین فیلم و جامعه»، هنر و معماری، ش 2، ص 104ـ123.
ــــــــــ (1379). «تحلیل جامعهشناختی فیلمهای دو زن و قرمز»، فارابی، دورة 9، ش 4، ص 60ـ75.
ــــــــــ (1380). «تغییرات نقش زن در جامعه و تلوزیون»، پژوهش زنان، ش اول، ص 133ـ157.
راودراد، اعظم؛ صدیقی خویدکی، ملکه (1385). «تصویر زن در آثار سینمایی رخشان بنیاعتماد»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ش 6، ص 31ـ56.
زندی، مسعود (1382). «سینما و تغییرات فرهنگی در ایران، بعد از دوم خرداد 1376 (شکلگیری سینمای زن و تغییرات مضامین آن)»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
سلطانی گردفرامرزی، مهدی؛ رحمتی، محمدمهدی (1386). «شیوههای بازنمایی جنسیت در سینمای ایران»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ش 10، ص 79ـ98.
شاهرخ، لیلا؛ هاشمی، شهناز (1396). «سنتزپژوهی بازنمایی زنان در سینمای ایران»، جامعه، فرهنگ و رسانه، ش 22، ص 41ـ70.
صدر، حمیدرضا (1381). درآمدی بر سینمای ایران، تهران: نشر نی.
عبدالخانی، لنا؛ نصرآبادی، محمد (1390). «بازنمایی نقش زنان در سینما (سیاستگذاریهای فرهنگی در سینمای قبل و پس از انقلاب اسلامی)»، زن و فرهنگ، ش 10، صص 87ـ96.
علیخواه، فردین؛ باباتبار، احسان؛ نباتیشغل، امین (1393). «زن به مثابه سوژه شناسا (تحلیلی از سینمای اصغر فرهادی)، پژوهشنامه زنان، ش 2، صص 59ـ87.
فرکلاف، نورمن (1379). تحلیل انتقادی گفتمان، گروه مترجمان، تهران: مرکزمطالعات و تحقیقات رسانهها.
کسرایی، سالار؛ مهرورزی، پروشات (1396). «بازنمایی نقش اجتماعی زنان در سینمای پس از انقلاب ایران (مطالعه موردی دو فیلم «یه حبه قند» و «فروشنده»)»، جامعهپژوهی فرهنگی، ش 4، صص 159ـ192.
کرمی، محمدتقی؛ محمدزاده، زهرا (1395). «بازنمایی زن دوم در سینمای ایران»، مطالعات رسانههای نوین، ش 6، ص 163ـ207.
گیدنز، آنتونی (1374). جامعهشناسی، ترجمة منوچهر صبوری، تهران: نی.
لاجوردی، هاله (1386). «فمنیسم مثبتـ فمنیسم منفی»، پژوهش زنان، ش 3، ص 83ـ107.
محمدپور، احمد؛ ملکصادقی، مریم؛ علیزاده، مهدی (1391). «مطالعة نشانهشناختی بازنمایی زن در فیلمهای سینمایی ایران (مطالعة موردی: سگکشی، چهارشنبهسوری و کافهترانزیت)»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ش 29، ص 41ـ70.
مرادی کوچی، شهناز (1380). «مرز قاطع تصویر زن در سینمای ایران»، فارابی، ش 42 و 43، ص 91ـ112.
میرفخرایی، تژا؛ فتحی، اسماعیل (1390). «تصویر زن در فیلمهای نخبهگرا و عامهپسند دهة هفتاد سینمای ایران»، فرهنگ و ارتباطات، ش 1، ص 193ـ225.
وندایک، تئون، ای (1382). مطالعاتی در تحلیل گفتمان: از دستور متن تا گفتمانکاوی انتقادی، ترجمة گروه مترجمان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
ونزونن، لیزبت (1383). «رویکردهای فمینیستی به رسانهها»، ترجمة محمدرضا حسنزاده و حسن رئیسزاده، تهران: رسانه، ش 16، ص 155ـ196.
همتی، هلن (1379). «بازنمایی مشاغل زنان در سینمای ایران»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی تهران.
Benjamin, Walter (1936). “The work of art in age of mechanical reproduction”, source: http:// pixels.filmtv.ucla.edu/gallery/web/jalian_scaff/bengamin/
Bilcher, J & Whelehan, I. (2005). 50 key concepts in gender studies‚ London. Sage.
Giddens, Anthony (1992). The transformation of intimacy, standard CA: standard university press.