[1] اباذری، یوسف (1377). خرد جامعهشناسی، تهران: طرح نو.
[2] استریناتی، دومینیک (1380). مقدمهای بر نظریههای فرهنگعامه، ترجمۀ ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
[3]
بخارائی، احمد؛ علیخواه، فردین؛
نباتیشاغل (1394). «واکاوی سوژۀ زن در فضای گفتمانیِ سینمای ایران (تحلیل گفتمان موردی فیلمهای
لیلا،
دوزن و
جدایی نادر از سیمین)»،
زن در فرهنگ و هنر،
دورۀ 7، ش 1، ص17ـ36.
[4] بهنام، جمشید (1383). تحولاتخانواده، ترجمة جعفر پوینده، تهران: ماهی.
[6] چیل، دیوید (1388). نگرش جامعهشناختی به خانوادهها در دنیای امروز، ترجمة محمدمهدی لبیبی، تهران: شرکت نشر نقد افکار.
[7] حبیبپورکتابی، کرم؛ طالبی، سحر؛آهنگران، محمد (1392). «بازنمایی اشتغال زنان و نقش آن در ساختار خانواده (مطالعۀ موردی: سریالهای دلنوازان و همسایهها)»، فصلنامۀ مطالعات سبک زندگی، س 2، ش 3، ص69ـ104.
[8] حسنپور، آرش؛ یزدخواستی، بهجت (1394). «پروبلماتیک زنبودگی؛ نمایش جنسیت و برساخت کلیشههای اخلاقی زنانه در سینمای ایران»،
فرهنگ ارتباطات،
دورۀ 16، ش 64، ص33ـ68.
[9] خالقپناه، کمال؛ رضایی، مرضیه (1393). «عاملیت غیرجنسی زنانه در میانۀ تقابلهای ساختاری: برساخت زنانگی در سینمای رخشان بنیاعتماد»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، دورۀ 6، ش اول، ص 91ـ 113.
[10] دوبووار، سیمون (1388). جنس دوم، ترجمة قاسم صنعوی، ج 2، تهران: توس، چ 8.
[11] راودراد، اعظم (1380). «تغییرات نقش زنان در جامعه و تلویزیون»، پژوهش زنان، دورۀ اول، ص133ـ156.
[14] راودراد، اعظم؛ تقیزادگان، معصومه (1392). «سپیده یا الی...؟ خوانش انتقادی فیلم دربارة الی»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س 9، ش 31.
[15] رحمتی، محمدمهدی؛ سلطانی، مهدی (1383). «تحلیل جامعهشناسانۀ مناسبات جنسیتی در سینمای ایران»، پژوهش زنان، دورۀ 2، ش 3.
[16] رستگارخالد، امیر (1383). خانواده، کار و جنسیت، تهران: شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده.
[17] رشیدی، طلا؛ ملکحسینی، عباس (1393). «مدرنیته و تأثیر آن بر هویتیابی زنان در فضاهای عمومی شهری (مورد مطالعه: پارک ائلگلی تبریز)»، پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، دورۀ 2، ش 3، ص343ـ370.
[18]
رضایی، محمد؛
کاظمی، عباس (1387). «بازنمایی اقلیتهای قومی در سریالهای تلویزیونی»،
تحقیقات فرهنگی ایران، دورۀ اول، ش 4، ص91ـ118.
[19] ساروخانی، باقر؛ رفعتجاه، مریم (1383). «زنان و بازتعریف هویت اجتماعی»، مجلۀ انجمن جامعهشناسی ایران، دورۀ 5، ش 2، ص133ـ160.
[21]
سلطانی گردفرامرزی، مهدی (1385). «نمایش جنسیت در سینمای ایران»،
زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، دورۀ 4، ش 1ـ2، پیاپی 14، ص61ـ91.
[22] شریعتی مزینانی، سارا؛ مدرس صادقی، مریم (1390). «بازنمایی زن در آثار زنان نقاش معاصر ایران (با تأکید بر نگاه جنسی به زن)»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، س 3، ش 2، ص35ـ54.
[23] صادقی فسائی؛ کریمی، شیوا (1384). «کلیشههای جنسیتی سریالهای تلویزیونی ایرانی سال 1382»، پژوهش زنان (زن در توسعه و سیاست)، دورۀ 3، ش 3.
[24] صادقی فسائی، سهیلا؛ شریفی ساعی، محمدحسین (1390). «بازنمایی ازدواج در سریالهای تلویزیونی (تحلیل نشانهشناختی پنج سریال ایرانی پربیننده در دو دهۀ 1370 و 1380)»، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س 7، ش22، ص67ـ90.
[25] عابدینیا، نسرین؛ بوالهری، جعفر؛ نقیزاده، محمدمهدی (1394). «مقایسۀ عوامل زمینهساز تقاضای طلاق برحسب جنسیت»، مطالعات روانشناختی، دورۀ 11، ش اول، ص141ـ177.
[26] علیاحمدی، امید (1388). تحولات خانواده در صد سال اخیر، تهران: مرکز.
[27] علیخواه، فردین؛ باباتبار، احسان؛ نباتی شغل، امین (1393). «زن بهمثابۀ سوژۀ شناسا (تحلیلی از سینمای اصغر فرهادی)»، پژوهش زنان، دورۀ 5، ش 10، ص59ـ87.
[28] فروتن، یعقوب (1392). «چالشهای خانوادۀ معاصر و نوگرایی با تأکید بر طلاق در فرایند گذار جمعیتی»، مسائل اجتماعی ایران، س 4، ش 2، ص105ـ129.
[29] فیلیپ، کسل (1383). چکیدۀ آثار آنتونی گیدنز، ترجمة حسن چاوشیان، تهران: ققنوس.
[30] کاظمی، عباس؛ ناظر فصیحی، آزاده (1386). «بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی»، پژوهش زنان (زن در توسعه و سیاست)، دورۀ 5، ش اول، ص137ـ153.
[31] کاظمیپور، شهلا (1385). «تحولات اخیر و آیندۀ وضعیت اشتغال و بیکاری در ایران با تأکید بر وضعیت اشتغال زنان»، نامۀ انجمن جمعیتشناسی ایران، دورۀ اول، ش اول، ص20ـ42.
[32] کچوییان، حسین (1384).تطورات گفتمانهای هویتی ایران: ایرانی در کشاکش با تجدد و مابعد تجدد، تهران: نی.
[33] گاردنر، ویلیام (1386). جنگ علیه خانواده، ترجمة معصومه محمدی، تهران: دفتر مطالعات و تحقیقات زنان.
[34] گیدنز، آنتونی (1384). پیامدهای مدرنیت، ترجمة محسن ثلاثی، تهران: مرکز.
[35] گیویان، عبدالله؛ سرویزرگر، محمد (1388). «بازنمایی ایران در سینمای هالیوود»، تحقیقات فرهنگی، ش 8، ص 147ـ177.
[36] محمدپور، احمد؛ ملکصادقی، مریم؛ علیزاده، مهدی (1391). «مطالعۀ نشانهشناختی بازنمایی زن در فیلمهای سینمایی ایران (مطالعۀ موردی: فیلمهای سگکشی، چهارشنبهسوری و کافهترانزیت)»، فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س 8، ش 29.
[37] مظفری، افسانه؛ نیکروح متین، فرزانه (1388). «تحلیل محتوای فیلم دوزن به کارگردانی تهمینه میلانی با رویکرد به زن»، پژوهشنامۀ علوم اجتماعی، س 3، ش 2، ص171ـ198.
[38] موسویلر، اشرفالسادات؛ لیلیان، شبنم (1394). «چگونگی بازنمایی زنان سنتی و مدرن در آگهیهای تلویزیونی ایران (از مهر 1390 تا مهر 1391)»، دوفصلنامۀ
جلوۀ هنر،
دورۀ 7، ش 1، ص13ـ22.
[39] مهدیزاده، سید محمد؛ اسمعیلی، معصومه (1391). «نشانهشناختی تصویر زن در سینمای حاتمیکیا»، زن در فرهنگ و هنر، دورۀ 4، ش 2، ص85ـ105.
[40] مهرگان، نادر؛ موسائی، میثم؛ رضائی، روحالله (1390). «تحولات اشتغال زنان در ایران با استفاده از تحلیل انتقال سهم»، رفاه اجتماعی، س 11، ش 40، ص93ـ105.
[41] میشل، آندره (1389). پیکار با تبعیض جنسی، ترجمة محمدجعفر پوینده، تهران: نقش نگاه.
[42] میرزایی، حسین (1384). «بررسی جامعهشناختی فردگرایی در ایران»، پایاننامۀ دکتری جامعهشناسی، دانشگاه تهران.
[43] میلنر، اندرو (1385). درآمدیبرنظریۀفرهنگیمعاصر، ترجمة جمال محمدی، تهران: ققنوس.
[44] Alexander, Victoria D (2003). Sociology of the Arts, London: Blackwell publishing.
[46] Bufkin, J. (2003). The Representation of Ethno-racial Minorities and Women in Modern Movies. available in (www. ingenta. com).
[47] Edgar, Andrew & Sedgwick, Peter. (2007) .Cultural Theory: The Key Concepts, Second Edition, Routledge, published in the Taylor & Francise Library.
[48] Gayen, Kaberi (2015). "Women, War and Cinema:Construction of Women in the Liberation War Films of Bangladesh", French Journal for Media Research [enligne], vol 3, pp. 1- 25.
[49] Gupta, Shashwat Bhushan & Gupta, Suraksha (2013). "Representation of social issues in cinema with specific reference to Indian cinema: case study of Slumdog Millionaire",The Marketing Review, 2013, Vol. 13, No. 3, pp. 271-282.
[50] Hall, Stuart (2003). Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, London: Sage Publication
[51] Hall, Stuart (1997). Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. London: Sage in association with the Open University.
[52] Hans, V. Basil (2014). "Women Portrayal in the Media – From Sex Roles to Social Construction and Beyond", Available at SSRN:
http://ssrn.com/abstract=2375510.
[53] Hsiu-Fang Hsieh , Sarah E. Shannon.(2005). "Three approaches to qualitative content analysis", qualitative health recerch, Vol. 15 No. 9, pp 1277-1288.
[54] Jenkins, Claire (2009). Family entertainment: representations of the American family in contemporary Hollywood cinema. PhD thesis, University of Warwick.
[55] Patton,MQ(2002). Qualitative Research and Evaluation Methods.Thousand Oaks:CA:Sage.
[56] Rich, Adrienne.(1995). of Woman Born:Motherhood as Experience and Institution, Virago Press Ltd. London.
[58] Thomas, David R. (2006). "A General inductive approach for Analyzing Qualitative Evaluation Data ", American Journal of Evaluation. Vol27. No. 2, pp 237- 246.