فرهنگی
تغییرات نقش زنان در تبلیغات تلویزیون ایران با تکیه بر نشانه ‏شناسی آگهی‏ های بازرگانی آقای فرش4 و نحوۀ شرکت در قرعه ‏کشی هوم ‏کر

مهران سهراب زاده؛ طاهره یوسفی فر؛ رضا عباسی

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 23-44

https://doi.org/10.22059/jwica.2016.59113

چکیده
  زندگی امروز، در جوامع مدرن، مشحون از پیام‏های تبلیغاتی است. این پیام‏ها در قالب‏های متنوع و متعدد، از زندگی روزمره تا زندگی کاری افراد را تحت‏تأثیر قرار می‏دهد. یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در بحث تبلیغات، مسئلۀ بازنمایی زن در آگهی‏ها و تبلیغات تجاری است. بخش بزرگی از بازنمایی‏ها در آگهی‏ها، زنان را در قالب نقش‏های ...  بیشتر

ارتباطات
تحلیل نشانه‏ شناختی هویت جنسیتی در تلویزیون

ثریا احمدی؛ سید وحید عقیلی؛ سید محمد مهدیزاده

دوره 7، شماره 1 ، فروردین 1394، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22059/jwica.2015.56774

چکیده
  بازنمایی‏ زنان در رسانه‏ها بیان‏کنندة تصورات عمومی دربارة هویت و تفاوت‏های جنسیتی بوده و مدام در کار خلق یا تأیید یا تغییر این تصورات است. رسانه‏ها تلاش می‏کنند آنچه را می‏خواهند بازنمایی کنند، نه آنچه واقعیت دارد. مفهوم هویت جنسیتی، که در دنیای امروز به واسطة مدرنیته دگرگون شده، از موضوعاتی است که در دنیای واقع و در قاب ...  بیشتر